Shilard Fitz-Oesterlen

Z Wiedźmińska Wiki
Ab8b1641bbb7b02f8191186ba3de7203.jpg

Shilard Fitz-Oesterlen [j. wspólny: szilard fritz-osterlen, j. nilf. szilard fritz-esterlen] - nilfgaardzki ambasador w Redanii. Ze względu na swoje rozbudowane kontakty z wywiadem nilfgaardzkim i szpiegowanie, został uznany przez Dijkstrę za persona non gratta w Redanii i odwołany z urzędu. Mimo oskarżeń za szpiegowanie, został wysłany przez cesarza Emhyra do prowadzenia negocjacji pokojowych z władcami Północy, których zwieńczeniem był Pokój Cintryjski.

Na widok wchodzącego do sali audiencyjnej nilfgaardzkiego ambasadora Dijkstra westchnął skrycie. Shilard Fitz-Oesterlen, poseł cesarza Emhyra var Emreisa, miał zwyczaj prowadzić rozmowy w języku dyplomatycznym i uwielbiał wplatać w zdania pompatyczne językowe dziwolągi, zrozumiale tylko dla dyplomatów i uczonych.

Chrzest ognia, str. 27

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

W grze pełni rolę jednego z głównych antagonistów. Gracz spotyka Shilarda po raz pierwszy w prologu gry, gdy ten towarzyszy królowi Foltestowi przy oględzinach maszyn oblężniczych. Drugi raz spotyka go w lochach zamku La Valette, jeżeli Arjan zginął podczas oblężenia. Shilard pomaga wtedy Geraltowi uciec z lochu, na prośbę baronowej La Valette .

Kolejne spotkanie z Shilardem następuje w akcie II, w obozie wojsk króla Henselta. Niezależnie od tego po której stronie gramy, dowiadujemy się że Shilard porwał Triss i udał się z nią do Loc Muinne . Tam ją każe Assire var Anahid ją odczarować, po czym ją zabija za członkostwo w Loży Czarodziejek

Jeżeli gracz w akcie III udaje się do obozu Nilfgaardczyków by ratować Triss Merigold, Shilard ginie z rąk dowódcy nilfgaardczyków - Renualda aep Matsena. Jeśli gracz postąpi inaczej Shilard bierze udział w obradach w amfiteatrze Loc Muinne. Wywołuje chaos wprowadzając na obrady Letho, który oskarża czarodziejki o zdradę stanu.

Scena śmierci Shilarda Fitz-Oesterlena

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Shilard miał syna, który studiował na nilfgaardzkiej akademii wojskowej. Jak dowiadujemy się z książki, miał on kiepskie wyniki w nauce.
  • Shilard Fitz-Oesterlen pochodzi z arystokratycznej rodziny z Nilfgaardu, gdzie tytułował się baronem.
  • Berengar Leuvaarden wyjawił Shilardowi, że należy do elitarnej Korporacji Handlowej, która faktycznie będzię rządziła w świecie po Pokoju Cintryjskim. Symbolem tej organizacji była gwiazda otoczona płomieniami wpisana w trójkąt. W grze Wiedźmin 2 ambasador został ukazany z takim symbolem wiszącym na szyi, co pozwola sądzić, że Fitz-Oesterlen wstąpił do korporacji handlowej.
  • Głosu Shilardowi użycza Włodzimierz Matuszak (szerszej publiczności znany jako proboszcz z "Plebanii").