Sheala de Tancarville

Z Wiedźmińska Wiki
Sheala de Tancarville
Tw2 journal Sile.png
Informacje podstawowe
Profesja
czarodziejka, doradczyni Królowej Zulejki
Płeć
Kobieta
Rasa
Człowiek
Narodowość
Kovir
Przynależność
Loża Czarodziejek
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Czarny
Kolor oczu
Ciemny
Wystąpienia

Sheala de Tancarville [czyt. szila de tankarwil] - czarodziejka z Creyden nazywana Samotnicą z Koviru, doradczyni królowej Zuleyki z Koviru, najważniejsza (po Filippie) członkini Loży i jedna z najpotężniejszych czarodziejek na Północy. Wielkokrotnie odmawiała kandytatury na członka Kapituły, tłumacząc się że w pełni pochłania ją praca. Z wyglądu kobieta surowa, zawsze odziana po szyję w czerń. Samotna i bez powiązań.

Obok niej wyłoniła się z mglistego blasku projekcji Sheala de Tancarville w czarnych, obszytych perłami aksamitach i szyją okręconą boa ze srebrzystych Haew.
Chrzest ognia, str. 38

Sheala de Tancarville, przybyła z Creyden, z Koviru.
Chrzest ognia, str. 38

- Dziękujemy - skinęła głową Shaela de Tancarville. - Jeżeli panie pozwolą, rozpocznę. Pierwsze moje pytanie, droga Filippo, brzmi: dlaczego ja? Dlaczego mnie tu przywołano? Wielokrotnie odmawiałam wysuwania mej kandydatury do Kapituły, złożyłam rezygnację z fotela w Radzie. Po pierwsze, pochłania mnie moja praca. Po drugie, uważałam i nadal uważam, że są w Kovirze, Poviss i Hengfors inni, godniejsi tych zaszczytów.
Chrzest ognia, str. 41

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Nakrycie głowy Sheali to hennin. Swego czasu w średniowieczu było krytykowane przez duchowieństwo, gdyż przypominało czarcie rogi.
  • Jej autentyczny portret widnieje w Ensenadzie w Lan Exeter.
  • Po jej uratowaniu powiedziała Geraltowi gdzie jest Yennefer.
  • Cynthia, opisując czarodziejki, twierdzi, że Sheala ma męski styl czarowania, jest poukładana i logiczna, ale brakuje jej elegancji i płynności w magii.
  • W angielskiej wersji gry jej imię zostało zmienione (ze względu na wymowę języka angielskiego) na Síle de Tansarville.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Czarodziejka pełni rolę jednej z głównych antagonistek. Poznajemy we Flotsam, dokąd udała się w celu zabicia Kejrana i pozyskania ingrediencji z niego. Razem z nią, Geralt z Rivii zbiera informacje o potworze, by stoczyć z nim ostateczną walkę u jej boku, podczas której Sheala wybawia potwora z wody i przytrzymuje go na brzegu. W czasie pobytu we Flotsam kontaktowała się przez megaskop z Filippą, a wcześniej z Detmoldem, co odkrywa Triss. Tuż przed tym odkryciem, udaje się (prawdopodobnie teleportem) do Dolnej Marchii aby stanąć u boku króla Henselta. Monarcha chce za wszelką cenę spłodzić potomka, ale nie potrafi ze względu na jego wiek. W tym celu właśnie udaje się tam Sheala, aby pobudzić obumarłe narządy rozrodcze króla.

W ścieżce Roche'a, możemy ją spotkać w obozie wojsk Kaedwen, gdzie wspiera króla Henselta jako jego doradczyni. Natomiast w ścieżce Iorwetha towarzyszy monarsze w czasie narad ze Stennisem i Saskią, a potem bierze udział w walce i teleportuje króla do obozu.

W czasie postępu fabularnego, okazuje się, że na jej bezpośredni rozkaz został zamordowany przez Letho Demawend, król Aedirn, a sama stanęła po stronie Kaedwen (przeciwnej do Aedirn, które poparła Filippa) aby zdobyć wpływy w tym państwie. Później, schwytany w Loc Muine królobójca oskarżył ją oraz inne czarodziejki z Loży o śmierć Foltesta, władcy Temerii, choć tak naprawdę stał za tym cesarz Nilfgaardu Emhyr var Emreis.

Śmierć ( w grze Wiedźmin 2 lub 3 )[edytuj | edytuj kod]

Ostatecznie w zależności od podjętych decyzji, Sheala ginie na skutek użycia w megaskopie skażonego kryształu (podłożonego przez Letho) podczas próby teleportacji albo - mimo że Geralt darował jej życie i wyjął z megaskopu kryształ ze skazą - zostaje skazana na smierć przez króla Radowida za udział w spisku czarodziejek.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Obaj z Geraltem znaliśmy Shealę de Tancarville, Samotnicę z Koviru. Niegdyś dumna członkini Loży czarodziejek, która perswazją, intrygą i czarami kształtowała losy świata. Sheala zawsze twierdziła, że kieruje nią troska o dobro magii i ludzkości.

Była niemniej odpowiedzialna za śmierć wielu osób, w tym koronowanych głów, których plany stały w sprzeczności z jej celami. Udział w licznych spiskach i intrygach, w których wiedźmin nierzadko bywał nieświadomym narzędziem, przeszkodą lub ich pośrednią ofiarą, sprawił, że poprzednie spotkania tych dwojga miały dość burzliwy przebieg.

Gdy widzieli się po raz ostatni, można rzec, że Geralt darował Sheali życie, pomimo iż nie miał powodów, by żywić do niej ciepłe uczucia. Niemniej widok skatowanej czarodziejki w lochach króla Radowida budził litość i współczucie.

Zadanie[edytuj | edytuj kod]

Video[edytuj | edytuj kod]

Wideos[edytuj | edytuj kod]

Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.
Sile vs Kayran Sile's death
Tutaj koniec znacznych szczegółów fabuły.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • The animation used if Geralt allows Síle to be "torn to bits" is actually the same animation used by the rotfiends when they explode.
  • If you remove the diamond, Síle tells you of Yennefer's location.
  • She sports the inscriptions on her outfit associated to sorceresses.

References[edytuj | edytuj kod]

Grafika[edytuj | edytuj kod]