Sh'eenaz

Z Wiedźmińska Wiki
Sh'eenaz
Sh'eenaz.jpg
Informacje podstawowe
Tytuł(y)
Księżna
Profesja
Monarcha
Płeć
Kobieta
Rasa
Człowiek (obecnie)
Syrena (dawniej)
Narodowość
Bremerwoord
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Czarne
Kolor oczu
Ciemny
Informacje rodzinne
Rodzina
Agloval (mąż)
Wystąpienia

Sh'eenaz - syrena , żona księcia Aglovala z Bremervoord, dla którego zamieniła rybi ogon na ludzkie nogi. Uratowała Geraltowi życie odpędzając ryboludzi.

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki i inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

Jako syrena:

Syrenka wynurzyła się z wody do połowy ciała i gwałtownie, ostro zachlapała dłońmi po powierzchni. Geralt stwierdził, że ma piękne, wręcz doskonałe piersi. Efekt psuł jedynie kolor - brodawki były ciemnozielone, a aureole wokół nich tylko nieco jaśniejsze. Zwinnie dopasowując się do nadbiegającej fali, syrenka wygięła się wdzięcznie, strzepnęła mokrymi, seledynowymi włosami i zaśpiewała melodyjnie. (...) Syrenka zatrzepotała w wodzie i dała nurka, wyginając silnie ogon, pieniąc morze wciętą płetwą przypominającą płetwę barweny.

Miecz przeznaczenia, str.

Jako człowiek:

Jej seledynowe włosy były kunsztownie utrefione, spięte wspaniałym diademem z korali i pereł. Była w sukni koloru morskiej wody, z falbankami białymi jak piana. Suknia była mocno wydekoltowana, tak że uroki syrenki, choć częściowo ukryte i udekorowane naszyjnikiem z nefrytów i lapis lazuli, były nadal godne pozazdroszczenia.(...) Zatrzymała się przed księciem, błysnęła w uśmiechu drobnymi białymi ząbkami, potem zaś zebrała szybko suknię w małe dłonie i uniosła ją, dość wysoko, na tyle wysoko, by każdy mógł ocenić jakość pracy morskiej czarownicy, morszczynki.(...) Nie było wątpliwości: morszczynka wiedziała, co to są ładne nogi i jak się je robi.

Miecz przeznaczenia, str.