Serrit

Z Wiedźmińska Wiki
Gwent Cardart Nilfgaard Serrit.jpg

Serrit - to wyjątkowo zdolny wiedźmin ze szkoły węża współpracujący z Letho w organizacji znanej jako Królobójcy. Uczestniczył w nieudanym zamachu na króla Henselta, podczas którego stracił swojego brata Egana.

Przed akcją gry[edytuj | edytuj kod]

Po tym, jak Geralt uratował życie Letho w Angrenie, wiedźmin pomógł mu znaleźć Dziki Gon, który porwał Yennefer. Egan i jego brat Serrit byli częścią grupy, która znała się na tropieniu Gonu.

Podczas przesilenia zimowego, Egan wziął udział w bitwie o drzewo wiszącego człowieka, gdzie wiedźmini stanęli przed jeźdźcami Gonu. Choć Wojowników Gonu było zbyt wielu, więc Geralt wymienił siebie za YenneferDziki Gon odjechał, a Serrit, Egan oraz Letho wyruszyli w świat wraz z czarodziejką.

Serrit i Egan ukrywali się wśród Scoia’tael po udanym zamachu na Foltesta, jednak wkrótce Letho wysłał ich do Doliny Pontaru. Tam wspomniana trójka zebrała się razem, planując atak na przebywającego w okolicach Vergen Henselta. Letho, przed wyruszeniem na obrady do Loc Muinne, nakazał Serritowi i Eganowi zaatakować obóz króla Kaedwen. Co prawda, królobójcy wiedzieli o obecności Geralta i ich sojuszniczki w zleceniu zabicia Demawenda z Aedirn, jednak łysy wiedźmin z Gulety potrzebował czasu na ucieczkę.

Serrit zaatakował pierwszy, mordując przebywającego w królewskim namiocie redańskiego posła. Później walka przeniosła się na zewnątrz, gdzie dołączył do niego Egan. Dwójka ta nie sprostała jednak Geraltowi. Rannemu Serritowi udało się uciec, lecz jego towarzysz poległ w starciu z Białym Wilkiem. Zdołał powrócić do kryjówki w wąwozach, jednak tam niespodziewanie pojawiła się Sheala de Tancarville. Czarodziejka z Koviru pragnęła zatrzeć ślady swojego udziału w spisku królobójców, w wyniku czego przywołała golema, który śmiertelnie ranił Serrita. Konającego wiedźmina odnajduje Geralt, jednak królobójca majaczy już tylko o tym, iż był bliski wyzwolenia świata od Dzikiego Gonu. Wydaje się więc, że wierzył w wizję zjednoczonego pod sztandarami Nilfgaardu świata, pozbawionego wojen i podziałów. Przed śmiercią zdradził jednak, że znał Geralta wcześniej i że Sheala pomagała im w morderstwie.

Serrit prowadził własne notatki, w których pada imię Białego Wilka. Wiedźmin ze Szkoły Żmii uważał styl walki Geralta za powód do śmiechu. Mimo to doceniał jego skuteczność. Intrygował go także fakt, iż Biały Wilk - mimo przemiany w wiedźmina - wciąż potrafił żywić uczucia niczym zwykły człowiek. W notatkach pada stwierdzenie, że Serrit chciałby się od Geralta nauczyć „tak zwyczajnie - życia”.

Cechą charakterystyczną stylu walki Serrita były dwa krótkie miecze, zastępujące popularne na Północy jedno, długie ostrze. Warto zauważyć, że chociaż wiedźmin przeszedł wszystkie z prób, podczas starć ani razu nie skorzystał z żadnego ze znaków. Nie jest możliwym, aby Szkoła Żmii nie stosowała ich, bowiem chętnie sięgał po nie inny jej przedstawiciel - Letho.

Ścieżka Roche'a[edytuj | edytuj kod]

Krótko po nieudanym zamachu sam został zabity przez czarodziejkę Shealę de Tancarville.

Ścieżka Iorwetha[edytuj | edytuj kod]

Serrit ginie z Eganem w czasie ataku na kryjówkę królobójców, dając Letho czas na ucieczkę.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W jednym ze swych wspomnień Geralt określa Serrita i Egana jako 'wiedźmińskich braci'. Nie jest do końca pewne, czy są oni prawdziwymi braćmi, czy też łączy ich tylko 'braterstwo fachu'.
  • Serrit prowadził własne notatki. Wspominał w nich, że obserwując Geralta w trakcie walki zbierało mu się na śmiech. Mimo to dostrzegał fakt, iż Biały Wilk był w tym niezwykle skuteczny, może nawet skuteczniejszy od niego. Zwrócił również uwagę na to, że mimo wiedźmińskich mutacji Geralt przejawiał uczucia, które jednak w oczach Serrita paradoksalnie nie były typowo ludzkie. Serrit wspomina, że chciałby uczyć się od Geralta 'tak zwyczajnie - życia'.

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]