Serce Melitele

Z Wiedźmińska Wiki
"Serce Melitele"
Meliteles-heart.png
Szczegóły
Akt(y)
PrologAkt Pierwszy
Lokacje
Obóz wojsk Foltesta / Puszcze Flotsam
Zleca
Młody
Nagrody
Serce Melitele

Serce Melitele is a quest in Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Składniki Sposób pozyskiwania (z patchem 1.2)
Język trolla
Płodu endriagi
Oczy krabopająka
  • Pobiera od krabopająk w "Zabójcy królów" (można uzyskać jedynie, jeśli nie zdecyduje się przestrzegać Iorweth razu)
  • Kupić od Cedrica
Esencja śmierci

Prolog

Jeśli Geralt mówi Młody, że jest magiczny amulet:
W obozie króla Foltesta Geralt spotkał Rębaczy z Crinfrid. Wiedźmin stracił pamięć, nie mógł więc sobie przypomnieć, ile kłopotu narobiła ta banda sukinsynów podczas sławetnego polowania na złotego smoka. Okazało się, że do Zdzieblarza, Niszczuki i Boholta dołączył nowy towarzysz, nazywany – jakże oryginalnie – Młodym. Cała czwórka miała wziąć udział w ataku na zamek La Valette'ów. Sęk w tym, że pijani Rębacze założyli się wcześniej z żołnierzami, że Młody weźmie zamek szturmem w samych tylko gaciach i koszuli. W wyczynie miał mu dopomóc amulet ochronny, zrabowany pewnej kapłance. Poproszony o konsultację Geralt stwierdził, że amulet istotnie jest magiczny i tym samym utwierdził Rębaczy w przekonaniu, że Młodemu się powiedzie.
Jeśli Geralt mówi Młody, że nie jest magiczny amulet:
W obozie króla Foltesta Geralt spotkał Rębaczy z Crinfrid. Wiedźmin stracił pamięć, nie mógł więc sobie przypomnieć, ile kłopotu narobiła ta banda sukinsynów podczas sławetnego polowania na złotego smoka. Okazało się, że do Zdzieblarza, Niszczuki i Boholta dołączył nowy towarzysz, nazywany – jakże oryginalnie – Młodym. Cała czwórka miała wziąć udział w ataku na zamek La Valette'ów. Sęk w tym, że pijani Rębacze założyli się wcześniej z żołnierzami, że Młody weźmie zamek szturmem w samych tylko gaciach i koszuli. W wyczynie miał mu dopomóc amulet ochronny, zrabowany pewnej kapłance. Poproszony o konsultację Geralt wypowiedział się o amulecie krytycznie i zniechęcił Rębaczy do brawurowej eskapady. Młody poszedł po zbroję, jak nakazywał zdrowy rozsądek.
Przy wyjściu z lochów Geralt natknął się na – nie zgadniecie – Młodego. Rębacz pamiętał o światłych wskazówkach wiedźmina, które uratowały mu życie i odwdzięczył się pomocą. Odciągnął strażników strzegących drogi na statek Vernona Roche'a.
Dzięki pomocy Młodego wiedźmin prześlizgnął się na pokład bez szwanku. W taki sposób rzucona mimochodem rada, by nie pokładać ufności w talizmanie, uratowała także życie Geralta.

Akt Pierwszy

Podróże jednak kształcą. We Flotsam Geralt dowiedział się, że talizman, który uważał za bezwartościowy, ma jednak moc i nazwę. Aneżka mogła przywrócić jego właściwości, odprawiając rytuał magiczny, ale potrzebowała ingrediencji: języka trolla, oczu krabopająka, płodu endriagi oraz esencji śmierci.
Jeśli Geralt nie ukończyć ten quest przed wyborem ścieżki Iorveth w trakcie poszukiwań "Na rozstajach: Scoia'tael" lub jeśli wejdzie na teren rezydencji Loredo w trakcie poszukiwań "Śmierć zdrajcy!" (zadanie nie):
A jednak uwagę wiedźmina zaprzątnęły inne, ważniejsze sprawy i machnął ręką na tajemnicę talizmanu Młodego. Nigdy nie było mu dane dokończyć tej sprawy.
Jeśli Geralt sprzedaje talizman do Aneżka:
Talizman Młodego przebył długą drogę i ostatecznie trafił do Aneżki ze wsi Binduga. Geralt dostał za niego okrągłą sumkę orenów.
Dla naszego bohatera zbieranie fragmentów ciał potworów było chlebem powszednim. Geralt przemierzył okolice Flotsam wzdłuż i wszerz, znalazł wszystkie składniki, choć zdobycie języka trolla nie przyszło mu łatwo.
Nasz bohater oddał ingrediencje Aneżce. Dziewczyna umówiła się z wiedźminem przy ołtarzu Vejopatisa w środku lasu. Oznajmiła, że będzie można ją tam zastać co noc, gdyż tylko przy ołtarzu, w świetle księżyca, zdoła odprawić rytuał wyzwalający moce talizmanu.
Geralt przybył w umówione miejsce i Aneżka rozpoczęła obrządek. Jednak wiedźminowi nie było dane oglądać ceremonii w spokoju. Musiał chronić dziewczynę przed upiorami ciągnącymi do źródła magii jak ćmy do świecy. Były to duchy umarłych z czasów, gdy ludzie kolonizowali Dolinę Pontaru, a Vejopatis stał na czele panteonu ponurych i krwawych bóstw.
Dzięki umiejętnościom Aneżki i wytrwałości Geralta rytuał nie został przerwany i szczęśliwie dobiegł do końca. Moc talizmanu została wzbudzona i wiedźmin otrzymał z rąk czarownicy potężny artefakt o nazwie Serce Melitele. Przyszłe wydarzenia pokazały, jak przydatna była aura ochronna amuletu.
Tutaj koniec znacznych szczegółów fabuły.

Videos[edytuj | edytuj kod]