Seltkirk

Z Wiedźmińska Wiki
Fc0254f857496d8c16cff2b7b9b9669a.jpg

Seltkirk z Gulety, generał Aedirn.

Turniej w Kaedwen[edytuj | edytuj kod]

Jego największym rywalem był generał wojsk Kaedwen Vandergrift, z którym przyszło mu się zmierzyć na turnieju rycerskim w Ard Carraigh, podczas którego Seltkirk pokonał upokarzająco Vandergrifta. W pewnej mierze, częścią owego upokorzenia było to, że Seltkirk połamał swemu przeciwnikowi miecz.

Wojna w dolinie Pontaru[edytuj | edytuj kod]

W czasie wojny o dolinę Pontaru doszło do wielkiej bitwy o Vergen. Seltkirk, jako generał, dowodził w bitwie armią Aedrińską. W bohaterski sposób odwracał losy bitwy, gdy Aedirnczycy zaczęli przegrywać. Jedynym Kaedweńczykiem, który mógł go pokonać, był sam generał Vandergrift. Gdy doszło do pojedynku nawet wspaniała magiczna zbroja nie ocaliła Seltkirka. Honorowo poległ na polu bitwy.

W grze Wiedźmin 2[edytuj | edytuj kod]

Gdy 3 lata później Geralt zdejmował przeklętą mgłę z pola bitwy, napotkał upiora Seltkirka, którego zbroja była jednym z symboli potrzebnych do zdjęcia klątwy. Geralt, jeśli był po stronie Roche'a, zdobył zbroję Seltkirka wcześniej - od Vinsona Trauta. Jeśli zaś był po stronie Iorwetha, Geralt otrzymał zbroję po zdobyciu sztandaru Burej Chorągwi i Miecza Vandergrifta.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]