Carthia van Canten

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Sasza)
Carthia van Canten
Carthia van Canten 1.jpg
Module
|- Informacje
Przydomek / pseudonim(y)
Cantarella , Sasza
Rasa
Człowiek
Płeć
Kobieta
Kolor włosów
Ciemny
Kolor oczu
Ciemny
Narodowość
Nilfgaard
Profesja
Agentka , Informatorka , Gracz (profesja)

Carthia van Canten, zwana Cantarellą - informatorka Assire var Anahid, znajoma Fringilli Vigo.

Posiadała kształtne piersi i aksamitne wargi. Miała też doskonałą pamięć i inteligencję żywą jak rtęć.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

W trzeciej części gry Geralt może spotkać Carthię na turnieju gwinta w Passiflorze w trakcie zadania "O wysoką stawkę". Kobieta przedstawia mu się jako Sasza i twierdzi, że wiele o nim słyszała od ich wspólnej znajomej - Fringilli Vigo. Po zakończeniu pierwszego etapu karcianych zmagań, zaprasza wiedźmina na taras, gdzie proponuje mu pewien układ - jeśli pomoże jej w kradzieży pieniędzy, przeznaczonych na nagrodę, ta podzieli się z nim połową sumy. Niezależnie od tego, czy Biały Wilk się zgodzi i jak poradzi sobie w dalszej części turnieju, pieniądze i tak znikają, jak się okazuje nie za sprawą Saszy. Geralt udaje się wraz z nią na poszukiwanie kwoty, a gdy ją znajdują i pozbywają się złodziei, dzielą się łupem. Kobieta twierdzi, że od tych pieniędzy zależy jej życie. W ramach podzięki zaprasza wiedźmina na kolację do Zimorodka. Wyjawia mu, że w rzeczywistości nazywa się Cantarella i jest nilfgaardzką agentką, oraz że musi wracać do kraju.

Jeśli Geralt się zgodzi, mogą udać się na górę i spędzić czas na rozkoszach cielesnych. Rano, po mile spędzonej nocy, Biały Wilk znajduje pozostawiony przez nią list, w którym Carthia obiecuje, że jeszcze się spotkają.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 3: Krew i Wino[edytuj | edytuj kod]

Cantarella nie pojawia się osobiście w dodatku, ale w beauclairskiej winiarni "Żmija i Rubin" można znaleźć dwa adresowane do niej listy, które opowiadają o dalszych losach kobiety. Jeden jest od księcia Anséisa, a drugi od Fringilli Vigo.

Po wydarzeniach w Novigradzie wyjechała do Toussaint, gdzie na polecenie Loży miała szpiegować rivskiego księcia. Przedstawiła mu się nawet swoim prawdziwym imieniem. Anséis szybko się w niej zakochał, lecz na jego nieszczęście czarodziejki zmieniły swoje plany i pozwoliły Carthii wyjechać z Toussaint i porzucić księcia bez słowa. Nie wiadomo jakie zamiary wobec księcia miała Loża.

Z listu od Fringilli wynika, że mimo śmierci Assire var Anahid, Carthia dalej działała jako agentka czarodziejek.

Carthia van Canten, pieszczotliwie zwana Cantarellą nie odpowiedziała. Vattier wcale nie oczekiwał odpowiedzi. Dziewczyna miała osiemnaście lat i - oględnie mówiąc - nie była geniuszem. Jej zainteresowania - przynajmniej obecnie - sprowadzały się do uprawiania miłości z - przynajmniej obecnie - Vattierem. Cantarella byłą w sprawach seksu naturalnym talentem, łączącym zapał i zaangażowanie z techniką i artyzmem. Nie było to jednak najważniejsze. Cantarella mówiła mało i rzadko, świetnie i chętnie natomiast słuchała. Przy Cantarelli można było wygadać się, odpocząć, odprężyć się duchowo i zregenerować psychicznie.

Wieża Jaskółki, str. 100

Carthia van Canten powoli, zręcznie i z talentem dostarczała rozkoszy Vattierowi de Rideaux, szefowi cesarskiego wywiadu. Nie był to wszelako jedyny talent Carthii. Ale Vattier de Rideaux nie miał o tym pojęcia. Nie wiedział że wbrew pozorom Carthia van Canten dysponowała też doskonałą pamięcią i inteligencją żywą jak rtęć. Wszystko, o czym opowiadał jej Vattier, każdą informację, każde słowo, które przy niej uronił, Carthia już nazajutrz przekazywała czarodziejce Assire var Anahid.

Wieża Jaskółki, str. 101

Ciekawostki:[edytuj | edytuj kod]