Sabrina Glevissig

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Sabrina Glevissig.jpg

Sabrina Glevissig z Ard Carraigh, zwana Córą Kaedweńskich Puszcz – czarodziejka z Kaedwen, była doradczyni króla Henselta, ważniejsza członkini Loży. Walczyła na Wzgórzu Sodden.

Osoba bardzo stanowcza, porywcza i agresywna, dawna szkolna przyjaciółka Yennefer oraz Marti Sodergren. Lojalna wobec Bractwa Czarodziejów, podczas przewrotu, walcząca po stronie Północy.

Wiedźmin (gra komputerowa)[edytuj | edytuj kod]

Fabuła przygody Cena neutralności jest swojego rodzaju parafrazą opowiadania A. Sapkowskiego - "Mniejsze zło". Akcja przygody rozgrywa się na wiele lat przed fabułą znaną z książek. Rolę maga Stregobora pełni czarodziejka Sabrina Glevissig, zamiast księżniczki Renfri autorzy stworzyli postać Deidre Ademeyn.

Powiązane zadania[edytuj | edytuj kod]

  • Nosił wilk razy kilka...
  • Wilczyca

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Swoje imię rozsławiła śmiercią oraz rzuceniem Klątwy Glevissig. Sabrina została spalona na stosie po zakończeniu krwawej bitwy o Vergen, wyrok został wykonany na bezpośrednie zlecenie króla Henselta. Zarzucono jej "użycie zakazanej broni". Przed śmiercią czarodziejka przeklęła króla. Miejsce jej kaźni emanowało w późniejszych czasach wielką mocą. Po śmierci została okrzyknięta Świętą Męczennicą, jak wiele innych umęczonych czarodziejek (np. Filippa Eilhart), a nawet zwykłych niewiast podejrzewanych o czary. Od jej śmierci mogły zacząć się prześladowania czarodziejek.

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

W serialu the witcher w postać Sabriny Glevissig wciela się Therica Wilson-Read.

- Yennefer! - przechodząca obok ciemnowłosa czaro­dziejka wyzwoliła ramię spod łokcia towarzyszącego jej mężczyzny, zbliżyła się. - Więc jednak przyjechałaś? Och, to cudownie! Nie widziałam cię od wieków!
- Sabrina! - Yennefer uradowała się tak szczerze, że każdy, wyjąwszy Geralta, mógłby dać się zwieść. - Kocha­na! Tak się cieszę!
(...)- Geralt, pozwól, to moja szkolna przyjaciółka, Sabri­na Glevissig z Ard Carraigh.
(...)- Piękna bluzka, Sabrina. Wręcz zachwy­cająca. Prawda, Geralt?
Wiedźmin kiwnął głową, przełknął ślinę. Bluzka Sabriny Glevissig, uszyta z czarnego szyfonu, odsłaniała abso­lutnie wszystko, co było do odsłonięcia, a trochę było. Karminowa spódnica, ściągnięta srebrnym pasem z wiel­ką klamrą w kształcie róży, była bokiem rozcięta zgodnie z najnowszą modą. Moda nakazywała jednak nosić spód­nice rozcięte do połowy uda, a Sabrina nosiła rozciętą do połowy biodra. Bardzo ładnego biodra.
(...)- Dajmy pokój polityce - uśmiechnęła się Sabrina. Od­robinę za długi nos i drapieżne oczy upodobniały ją do klasycznego wizerunku wiedźmy.
(...) Sabrina zaś uśmiechnęła się do wiedźmina i rozko­sznie wypięła to, czego nie krył czarny szyfon. Geralt po­nownie przełknął ślinę, starając się nie patrzeć zbyt na­chalnie na jej różowe sutki, aż nadto widoczne pod przej­rzystą tkaniną.

Czas pogardy, str. 112
- Mów ciszej, Marti - syknęła Sabrina. - Nie patrz na niego i nie szczerz zębów. Yennefer nas obserwuje. I trzy­maj styl. Chcesz go uwieść? To w złym guście.

- Hmm, masz rację - przyznała po namyśle Marti. - A gdyby tak nagle podszedł i sam zaproponował? - Wtedy - Sabrina Glevissig rzuciła na wiedźmina drapieżnym czarnym okiem - dałabym mu bez namysłu, choćby i na kamieniu.

- A ja - zachichotała Marti - nawet na jeżu.

Czas pogardy, str. 122
- Wszystkie z nas spotka marny los, chciałam powiedzieć - dokończyła szybko Sabrina. - Filippa, Triss i ja, wszystkie trzy byłyśmy na Wzgórzu Sodden. Emhyr rozliczy się z nami za tamtą klęskę, za Thanedd, za całokształt naszej działalności. Ale to tylko jedno z zastrzeżeń, które budzi we mnie deklarowana apolityczność tego konwentu. Czy udział w nim oznacza natychmiastową rezygnację z czynnej i politycznej wszak służby, którą obecnie pełnimy przy naszych królach? Czy też mamy w tej służbie pozostać i służyć dwóm paniom: magii i władzy?
Chrzest ognia, str.

W grze Wiedźmin Cena neutralności – Fabuła dodatku jest swojego rodzaju parafrazą opowiadania A. Sapkowskiego - "Mniejsze zło". Akcja przygody rozgrywa się na wiele lat przed fabułą znaną z książek. Rolę maga Stregobora pełni czarodziejka Sabrina Glevissig, zamiast księżniczki Renfri autorzy stworzyli postać Deidre Ademeyn.

Sabrina Glevissig jest jedną z najpotężniejszych i najbardziej wpływowych czarodziejek w Północnych Królestwach. Mieszka w Ard Carraigh, stolicy Kaedwen, gdzie doradza królowi Henseltowi. Czarodziejka słusznie zyskała renomę „nieodrodnej córy kaedweńskich puszcz”, ponieważ bywa obcesowa i prędka w sądach. Drapieżną i bujną urodę często podkreśla wyzywającym strojem.

Sabrina przybyła pod Kaer Morhen w pogoni za Deidre Ademeyn – podejrzewa, że dziewczyna jest mutantką dotkniętą Przekleństwem Czarnego Słońca, a więc niebezpiecznym dla ludzi potworem. Aby udowodnić swoją tezę, czarodziejka musi dostać Deidre w swoje ręce i poddać ją drobiazgowemu badaniu.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Była dowódcą grupy ofensywnej, która obległa zamek Rhys-Rhun.
  • Sabrina była bardzo wpływową czarodziejką. Założenie to umocniała opinia o niej, mówiąca ze potrafiła przerywać wypowiedzi króla waląc pięścią w stół i nakazując aby władca się zamknął i słuchał. Co więcej, Henselt właśnie takowoż czynił.
  • Miała przelotny romans z Pinetym .
  • Nie przepadała za owocami morza .
  • Przyjażniła się z Yennefer oraz Marti Sodergren .
  • Jej zdrada i śmierć mogły być początkiem polowania na czarownice (1272-1276)

Cena Neutralności[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 2: Zabójcy królów[edytuj | edytuj kod]

Nieoficjalne grafiki[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]