Rozdroże

Z Wiedźmińska Wiki

Poprzedni odcinek Poprzedni odcinekNastępny odcinek Następny odcinek

Rozdroże - ósmy odcinek serialu Wiedźmin, stworzony na podstawie opowiadań Wiedźmin, Głos rozsądku i Coś więcej. Wiedźmin Geralt w swojej wędrówce po świecie trafia do Wyzimy. Mieszkańcy miasta żyja sparaliżowani strachem przed szalejącą nocami straszną strzygą. Król Foltest każe rozwieszać na rozstajach dróg monarsze obwieszczenia, szukając śmiałka, który usunie zagrożenie. Jak się ma okazać, trudność zadania polega na tym, iż władca życzy sobie by ze strzygi - dawniej córki króla, zły urok został zdjęty. Samemu potworowi nie może spaść włos z głowy. Geralt, po krwawym incydencie z zaczepiającymi go opryszkami, zostaje postawiony przed oblicze komesa Velerada. Tu dowiaduje się o intrydze możnych, spisku pałacowym zawiązanym w celu usunięcia Foltesta z tronu. Postanawia jednak spróbować uratować nieszczęsną królewską córkę. Działania wiedźmina utrudnia pewien możnowładca, którego klątwa przyniosła Wyzimie wiele ofiar. Sama zaś strzyga okazuje się niezwykle groźnym przeciwnikiem. Ciężko ranny Geralt jedzie leczyć się do świątyni Melitele. Po drodze znajduję chłopca - sierotę, i zabiera go ze sobą. Pod czujnym okiem i troskliwą opieką kapłanki Nenneke Geralt powoli wraca do zdrowia. Zastanawia się także nad sensem swojego powołania, nad swoim wiedźmiństwem. Wkrótce Geralt postanawia wrócić do Cintry, gdzie panuje żałoba po tragicznej śmierci Pavetty i Jeża. Oszalała z bólu i strachu o ich potomka królowa Calanthe błaga wiedźmina, by ten nie zabierał dziecka do Kaer Morhen. Geralt musi zadecydować, czy postępować zgodnie z Prawem Niespodzianki i przysięgi złożonej przed laty w Cintrze, czy też przeciwstawić się przeznaczeniu.

Obsada[edytuj | edytuj kod]

  • Marek Bargiełowski (Velerad),
  • Anna Dymna (Nenneke, kapłanka ze świątyni Melitele),
  • Edward Żentara (król Foltest),
  • Stanisław Banasiuk (karczmarz),
  • Tomasz Przybysz ("ospowaty" atakujący Geralta w karczmie),
  • Arkadiusz Głogowski (osobnik atakujący Geralta w karczmie),
  • Waldemar Walisiak (strażnik z Wyzimy),
  • Bogusław Sar (strażnik z Wyzimy),
  • Andrzej Słabiak (Ostrit),
  • Włodzimierz Musiał (Segelin),
  • Michał Piela (woziwoda),
  • Magdalena Górska (córka Foltesta),
  • Marcin Syta (chłopiec),
  • Mirosława Maludzińska (kapłanka w świątyni Melitele),
  • Aleksander Bednarz (druid Myszowór),
  • Ewa Wiśniewska (Calanthe, królowa Cintry),
  • Zbigniew Modej (Strzyga),
  • Włodzimierz Szyrle (skryba),
  • Georgi Angiełow (Chireadan, wiedźmin z oddziału specjalnego)

(opis na podstawie analogicznego hasła na stronie filmpolski.pl)

Odcinek na Youtube[edytuj | edytuj kod]