Rowan

Z Wiedźmińska Wiki
Propozycja herbu Rowan
herb nieoficjalny

Nieoficjalny herb prowincji Rowan

Rowan - księstwo w Nilfgaardzie, przypuszczalnie w sąsiedztwie Ymlac i dosyć daleko od stolicy Nilfgaardu. Ciri miała otrzymać tytuł princessy Rowan i Ymlac od Emhyra. W Rowan uprawia się na niewielką skalę mandragorę.

Główne miasta i warownie[edytuj | edytuj kod]

- Zanim to się stanie - podjął Emhyr - będziesz w mym państwie traktowana z należnym ci szacunkiem, przeze mnie i przez wszystkich moich poddanych. A ponieważ w twoim królestwie wciąż jeszcze gorzeje płomień wojny, w dowód czci, szacunku i przyjaźni Nilfgaardu nadaję ci tytuł princessy Rowan i Ymlac, pani na zamku Darn Rowan, dokąd udasz się teraz, by oczekiwać nadejścia spo­kojniejszych, szczęśliwszych czasów.

Czas pogardy, str.

I jeszcze jedno: nie muszę chyba dodawać, że dziewczynina, którą niedawno widzieliście w sali tronowej, ma dla wszystkich pozostać Cirillą, królową Cintry i princessą Rowan. Dla wszystkich. Rozkazuję, by traktować to jako tajemnicę stanu i sprawę najwyższej wagi państwowej.

Czas pogardy, str.

Mandragora a. dziwostręt, rodzaj roślin z rodziny psiankowatych, obejmujący rośliny zielne, bezłodygowe z korzeniami rzepowemi, w których dostrzec można podobieństwo do postaci ludzkiej liście zebrane są w rozetę. M. autumnalis a. officinalis, uprawiana na niewielką skalę w Vicovaro, Rowan i Ymlac, dziko rośnie rzadko.

Chrzest ognia, str. 103

Stella Congreve opanowała się, nie pozwoliła, by na jej twarzy zagościł choćby ślad zdziwienia. Nie zatrzyma jej przy sobie, pomyślała, wysyła ją do Darń Rowan, na ko­niec świata, tam gdzie sam nigdy nie bywa.

Czas pogardy, str.