Ronvid z Małego Łęgu

Z Wiedźmińska Wiki
Ronvid z Małego Łęgu
Ronvid of the Small Marsh.png
Ronvid z Małego Łęgu
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Czarny
Kolor oczu
Niebieski
Profesja
Rycerz ?
Stawaj, mówię! Jam jest Ronvid z Małego Łęgu, świętym ślubem związan...

...i że dla najpiękniejszej panny Jagódki sto rycerskich pojedynków stoczę. Wyciągaj miecz co rychlej, bo mi pilno. Jeszcze dziewięćdziesięciu dziewięciu zostało.

― Ronvid z Małego Łęgu, Wiedźmin 3

Ronvid z Małego Łęgu – młody rycerz, który ślubował swojej ukochanej – pannie Jagódce – że stoczy sto rycerskich pojedynków.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Geralt po raz pierwszy spotyka go nieopodal kasztelu Wrońce. Ronvid domaga się pojedynku albo przyznania, że panna Jagódka jest najpiękniejsza. Tłumaczenie wiedźmina, że nie zna panny Jagódki, nic nie dają, gdyż i tak młody rycerz będzie dążył do walki, w której Ronvid będzie posługiwał się wyłącznie mieczem. Po przegranej walce młody rycerz odchodzi i obiecuje, że jeszcze powróci.

Drugi raz Geralt spotyka Ronvida przy bramie do Novigradu. Rycerz ponownie zażąda pojedynku. Tym razem, oprócz miecza, walczy również z pomocą tarczy. Ponownie wiedźmin nie ma wyboru i musi zmierzyć się z Ronvidem. Również i wtedy po przegranej młodzieniec grozi, że wróci i policzy się z Geraltem.

Trzeci raz Geralt spotyka go w dokach wolnego miasta. Ronvid ma pretensje, że Geralt go przez cały czas oszukiwał, bo nie wyjawił, że jest wiedźminem. Dlatego, aby wyrównać szanse, przyprowadził ze sobą dwóch przyjaciół, którzy mieli wspierać młodego rycerza w walce. Geralt musi zdecydować – omamić Ronvida znakiem Aksji i kazać mu odejść do panny Jagódki albo stanąć do walki i zabić trójkę wojowników.