Rody szlacheckie Toussaint. Tom LVII

Z Wiedźmińska Wiki
Rody szlacheckie Toussaint. Tom LVII
Tw3 book brown.png
Przedmiot można przeczytać.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakupu
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Kupno
24 Novigradzkie korony
Sprzedaż
2 – 3 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

Copies of this book can be found at the following locations:

Sangreal a. Sang Real, dosł. Królewska Krew
Legendarny ród, z którego wywodzić się mieli pierwsi władcy ziem wchodzących dziś w skład Toussaint i pn-zach Haklandu. Pierwsze wzmianki o Wilhelmie Śmiałym, założycielu rodu, pochodzą z elfickich manuskryptów znalezionych przy przebudowie pałacu beauclairskiego w roku 1095. Jako że źródło to, jak wszystko co od elfów pochodzi, niewiarygodne jest i nie powinno być przez historyków brane pod uwagę, istnienie rodu S. między bajki włożyć należy.

Salvaress a. Salvarez, di. herbu Regulus Platinum. Nazwa rodu wywodzi się od Salvara Kuternogi, kt. za zasługi dla tronu został przez księżnę Karobertę w r. 1189 mianowany hrabią. Ród di Salvaress blazonuje się Regulus Platinum, rzekomo od bazyliszka srebrzystego, kt. istnienie jednak wielce jest wątpliwe i przez zoologów w klasyfikacji pomijane.

Toricella herbu Dwie Wieże. Stary ród, pierwsi jego przedstawiciele osiedli na ziemiach dzisiejszego Toussaint prawdopodobnie około r. 984. Toczyli zaciekłe boje z elfami aż do lat 60. XI w., kiedy ziemie dzisiejszego Toussaint przeszły całkowicie we władanie ludzkie.