Roderick de Wett

Z Wiedźmińska Wiki

Ten artykuł dotyczy członka Zakonu Płonącej Róży. inne znaczenia tego słowa

Roderick de Wett

Roderick de Wett – postać występująca w grze Wiedźmin. Szlachcic, nilfgaardzki hrabia, członek Zakonu Płonącej Róży, prawdopodobnie syn księcia Joachima de Wetta.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Hrabia de Wett był opryskliwy, złośliwy i przeczulony na punkcie swojej wyższości.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Nie wiemy w jakich okolicznościach znalazł się na ziemiach północnych i jak trafił do Zakonu Płonącej Róży.

Wśród członków Zakonu nie cieszył się popularnością: Zygfryd z Denesle nazwał go „przekupnym zakonnikiem”. Sam miał wobec siebie szerokie ambicje – pragnął zostać wicekrólem Temerii w przypadku zwycięstwa Jakuba de Aldersberga.

Przyjęcie Leuvaardena[edytuj | edytuj kod]

Geralt poznał go na przyjęciu u Leuvaardena. Jako adiutant królewny pilnie jej strzegł. Po wyjściu z karczmy rozpętała się kłótnia z Talarem na temat sfałszowanych pieczęci; de Wett stwierdził, że takie nie są, po czym poprosił o pomoc w zabiciu temerskiego agenta.

Zabicie Talara
Po tym jak Geralt zabił Talara, de Wett stanął się życzliwszy wobec Geralta; możliwość rozmowy.
Oszczędzenie Talara
Talar udał się do karczmy Nowy Narakort, a wściekły de Wett udał się na górną część strażnicy; rozmowa niemożliwa.

Hrabia pojawił się przed teleportacją Geralta i Yaevinna lub Zygfryda do bazy Salamandry, nakazując otwarcie drzwi.

Późniejsze losy[edytuj | edytuj kod]

W Akcie V pojawił się na samym początku, w sali tronowej króla Foltesta. Mówił, że można uzyskać dużą sumę pieniędzy za zabicie strzygi.

Zdemaskowanie i śmierć[edytuj | edytuj kod]

W późniejszym czasie wyszło na jaw, że de Wett brał udział w spisku, razem z Addą Białą fałszował królewskie pieczęcie, a także współpracował z Salamandrą. To on stał za powtórnym przemienieniem królewny w strzygę.

W drodze na Stare Dworzyszcze de Wett zastawił drogę wiedźminowi i nakłaniał go, by ten oddał pamiętnik Ostrita. Został zabity przez Geralta.

Wizja Jakuba de Aldersberga[edytuj | edytuj kod]

Na początku Epilogu hrabia został wspomniany przez Geralta jako osoba wspierająca Salamandrę, chwilę potem Foltest nazwał go skurwysynem i chce dla niego kary jednak Geralt powiedział, że de Wett poniósł już karę.

Na lodowych pustkowiach, jeżeli kapitan Vincent i Adda nie żyją, pojawił się de Wett, który pomógł wiedźminowi.