Ravix z Czteroroga

Z Wiedźmińska Wiki
herb Ravixa z Czteroroga

Ravix z Czteroroga - przybrane imię Geralta z Rivii podczas uczty u Królowej Calanthe z okazji ukończenia przez Księżną Pavettę piętnastu lat.

Herb: "W polu złotym niedźwiedź czarny, kroczący, na nim panna w szacie błękitnej, z włosami rozpuszczonymi i rękoma wzniesionymi".

Zarówno herb, jak i imię Ravixa pochodzą od polskiego herbu Rawicz, którym, według obiegowej opinii, ma pieczętować się sam Andrzej Sapkowski.

Wiedźmin wzruszył ramionami, obciągając na sobie ciasny purpurowy wams.
- Co to jest? - spytał, wskazując na haft na przedzie ubioru.
- A właśnie - rzekł Haxo. - Byłbym zapomniał. Na czas uczty nazywacie się wielmożny Ravix z Czteroroga. Jako honorowy gość, zasiądziecie po prawicy królowej, takie jest jej życzenie. A to na wamsie, to wasz herb. W polu złotym niedźwiedź czarny, kroczący, na nim panna w szacie błękitnej, z włosami rozpuszczonymi i rękoma wzniesionymi. Powinniście to zapamiętać, ktoś z gości może mieć hyzia na punkcie heraldyki, to się często zdarza.
- Jasne, zapamiętam - powiedział poważnie Geralt. - A Czteroróg, gdzie leży?
- Dostatecznie daleko. Gotowiście? Możemy iść?
- Możemy. Powiedzcie jeszcze, panie Haxo, z jakiej okazji ta uczta?
- Królewna Pavetta kończy piętnaście lat, wedle zwyczaju zwalili się konkurenci do jej ręki [...]

Ostatnie życzenie, str. 124

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Herb jest krytykowany przez szambelana na zamku króla Foltesta: "Panna na niedźwiedziu, a cóż to za herb!?"