Raffard Biały

Z Wiedźmińska Wiki

Raffard Biały - legendarny czarodziej, żyjący jeszcze przed powołaniem Kapituły. Jako pierwszy stał się królewskim doradcą.

W jego historii jest wiele pięknych, szlachetnych czynów, jednak ci, którzy drążą głębiej, mogą się dowiedzieć o rządzeniu krajem jako szara eminencja, sprzeciwe wobec powstania pierwszej Kapituły i śmierci podczas wojny z czarodziejami jej podporządkowanymi.

Chodźmy. Tu, na tym płótnie, co to za wydarzenie? Ach, wiem. To Raffard Biały godzi zwaśnionych królów i kładzie kres Wojnie Sześcioletniej. A tu oto mamy Raffarda odmawiającego przyjęcia korony. Piękny, szlachetny gest.
- Tak sądzisz? - przekrzywił głowę Vilgefortz. - Cóż, w każdym razie był to gest o mocy precedensu. Raffard przyjął jednak stanowisko pierwszego doradcy i faktycznie rządził, bo król był debilem.

Czas pogardy, str. 134

- Historyczny moment powołania pierwszej Kapituły i uchwalenie Prawa. Od lewej siedzą: Herbert Stammelford, Aurora Henson, Ivo Richert, Agnes z Glanville, Geoffrey Monck i Radmir z Tor Carnedd. Tutaj, jeśli mam być szczery, też aż się prosi o uzupełniający obraz batalistyczny. Wkrótce bowiem w brutalnej wojnie wykończono tych, którzy nie chcieli uznać Kapituły i podporządkować się Prawu. Między innymi Raffarda Białego. Ale o tym historyczne traktaty milczą, by nie szkodzić jego pięknej legendzie.

Czas pogardy, str. 134

- Redania już od dawna nie miała króla - Tissaia de Vriss wstała. - W Redanii panowała jaśnie wielmożna Filippa Eilhart, godna następczyni Raffarda Białego. Gotowa dla władzy absolutnej poświęcić dziesiątki tysięcy istnień.

Czas pogardy, str. 179

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]