Radowid V - Pierwsze Kroki

Z Wiedźmińska Wiki
Radowid V - Pierwsze Kroki
Tw3 book purple.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakupu
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Sprzedaż
2 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

A least one copy of this book can be purchased from Keira Metz. Another can be found in the cellar of the ruins where the Wszechbóg lives.

Władcą Redanii jest król Radowid V zwany Srogim. Syn Vyzimira i Hedwig urodził się w 1255 roku. Młodszy brat Dalki i Mileny. Jego ojciec został podstępnie zamordowany, kiedy chłopiec miał trzynaście lat. Do czasu uzyskania przez królewicza pełnoletniości państwem rządziła Rada Regencyjna, na czele której stanął Dijkstra z Tretogoru.

Radowid mimo młodego wieku wykazuje duże talenty polityczne. To dzięki niemu do Redanii sprowadzony został rycerski Zakon Płonącej Róży, który stał się zbrojnym ramieniem Radowida w zamian za nadanie mu praw do ziemi. Od momentu kiedy zasiadł na tronie dał się poznać jako władca ambitny i porywczy.

Jego decyzjami często kierują namiętności. W dzieciństwie upokorzony przez czarodziejkę Filippę Eilhart pała nienawiścią do wszystkich magów. Ma skłonności do okrucieństwa, o czym najlepiej świadczy fakt, że po tak krótkim okresie rządów już przylgnęło do niego przezwisko Srogi. Jest odpowiedzialny za masakrę w Loc Muinne. Wspiera finansowo nieformalną grupę zwaną Łowcami Czarownic, których zadaniem jest wytępienie wszelkich przejawów magii.

W momencie najazdu Nilfgaardu na Państwa Północy jest zdecydowanie najsilniejszym władcą Nordlingów. Obejmuje naczelne dowództwo nad siłami armii Północy. Panuje zgodna opinia, że Radowid V jest jedynym władcą, mogącym przeciwstawić się potędze cesarza Emhyra.