Radcliffe

Z Wiedźmińska Wiki
F Radcliffe.png

Radcliffe z Oxenfurtuczarodziej, członek Rady Czarodziejów, Mistrz Arkanów Magicznych, nadworny mag króla Demawenda z Aedirn.

Miał wielki szacunek do sztuki, chwalił Jaskra za jego osiągnięcia na tym polu.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Brał udział w bitwie o Wzgórze Sodden i przewrocie na Thaneddpo stronie państw Północy.

Błędnie uznany za poległego podczas bitwy w Garstangu. Najprawdopodobniej to on zabił Fercarta z Cidaris. Był przewodniczącym Komisji badającej ślady teleportacyjne na Thanedd nazwaną od jego imienia Komisją Radcliffe'a.

Inne[edytuj | edytuj kod]

Zwróć raczej uwagę na tych trzech, którzy idą z tyłu, to są członkowie Rady. Fercart z Cidaris, Radcliffe z Oxenfurtu i Carduin z Lan Exeter.

Czas pogardy, str. 116

Powoli, Filippa. Ja wiem, że łaski, którymi otacza cię Vizimir, znaczą dla ciebie więcej niż solidarność Brac­twa. To samo dotyczy ciebie, Sabrina, bo identyczną rolę odgrywasz w Kaedwen. Keira Metz i Triss Merigold re­prezentują interesy Foltesta z Temerii, Radcliffe jest na­rzędziem Demawenda z Aedirn...

Czas pogardy, str. 176

Wówczas, jak gdyby na sygnał, jeden ze zgromadzonych w wielkie półkole słuchaczy wstał. Odrzuciwszy na ramię kobaltowo niebieski, szamerowany złotem płaszcz skłonił się sztywno i dystyngowanie.
- Dzięki ci, mistrzu Jaskrze - powiedział dźwięcznie, choć niegłośno. - Niechaj to ja, Radcliffe z Oxenfurtu, Mistrz Arkanów Magicznych, niechybnie jako wyraziciel opinii wszystkich tu obecnych, wypowiem słowa podziękowania i uznania dla twej wielkiej sztuki i twego talentu.

Krew elfów, str.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • głos Radcliffe'a to dźwięczny, nosowy bas.