Kapituła i Najwyższa Rada Czarodziejów

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Rada Czarodziejów)

Kapituła i Najwyższa Rada Czarodziejów - ugrupowanie najzdolniejszych, historycznych czarodziejów i czarodziejek, tworzących tzw. Radę. Istnieje od bardzo dawna. Została rozwiązana, lub po prostu przepadła po przewrocie na Thanedd. Niedługo potem powstała Loża Czarodziejek.

W grze Wiedźmin 3[edytuj | edytuj kod]

Jeśli w poprzedniej grze Rada i Kapituła powstały, to miały być wierne Radowidowi V. Aby zdobyć jego zaufanie członkowie Rady mieli znaleźć zdrajczynie z Loży i oddać je w ręce Redanii. Jednak kapituła na czele z Carduinem w Loc Muinne ma niewielkie wpływy i jedynie w niewielkim stopniu może doprowadzić do zmniejszenia skali represji i liczby ofiar. Członkowie Kapituły uznawanej przez Radowida wydają się być trzymani jeszcze krócej niż w Nilfgaardzie i nie są uznawani przez zdecydowaną większość magów i czarodziejek. Radowid nie traktuje też poważnie Rady i Kapituły i po najeździe Nilfgaardczyków zakłada organizację do polowań na magów. W Wiedźmin 3 w Tankred Thyssen, król Koviru i Poviss, planuje powołanie nowej Kapituły z Triss Merigold na czele.

W grze Wiedźmin 2[edytuj | edytuj kod]

W grze Wiedźmin 2 pojawiła się możliwość reaktywacji tych instytucji. Zależnie od naszych wyborów może powstać (trzecia z kolei) Kapituła i Rada. Nową siedzibą Bractwa zostało Loc Muinne z oczywistych względów - miasto wibruje magią. Rada i kapituła miała być wierna Radowidowi, aby zdobyć jego zaufanie członkowie Rady mieli znaleźć zdrajczynie z Loży i oddać je w ręce Radeńczyka.

Przypuszczalni członkowie Kapituły i Rady[edytuj | edytuj kod]

Pierwsi członkowie Kapituły[edytuj | edytuj kod]

Członkowie Kapituły[edytuj | edytuj kod]

Członkowie Rady[edytuj | edytuj kod]

Członkowie Kapituły w 1245[edytuj | edytuj kod]

- Historyczny moment powołania pierwszej Kapituły i uchwalenie Prawa. Od lewej siedzą: Herbert Stammelford, Aurora Henson, Ivo Richert, Agnes z Glanville, Geoffrey Monck i Radmir z Tor Carnedd. Tutaj, jeśli mam być szczery, też aż się prosi o uzupełniający obraz batalistyczny. Wkrótce bowiem w brutalnej wojnie wykończono tych, którzy nie chcieli uznać Kapituły i podporządkować się Prawu. Między innymi Raffarda Białego. Ale o tym historyczne traktaty milczą, by nie szkodzić jego pięknej legendzie.

Czas pogardy, str. 134

Ciekawostki:[edytuj | edytuj kod]

  • Kapituła i Rada miała zapobiec polowaniu na czarownice.
  • W 1242 r. Kapituła korzystała z usług kancelarii adwokackiej Codringher i Fenn w celu dyskredytowania i kompromitowania świadków w aferze zbożowej.