Przygody wichta Franconiego i Kolca

Z Wiedźmińska Wiki
Przygody wichta Franconiego i Kolca
Tw3 book brown3.png
Przedmiot można przeczytać.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakupu
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Kupno
24 Novigradzkie korony
Sprzedaż
2 – 3 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

Reading this book adds a bestiary entry for Wicht.

Copies of this book can be found in the following locations:

W niewielkim kurhanie, nieopodal winnicy Vermentino, żył sobie wicht Franconi. Był stworzeniem z natury życzliwym, siedział w swoim kurhaniku i gotował różnego rodzaju zupy. Nie, żeby szczególnie zupy lubił, lecz wielkim ich koneserem był jego ukochany pupil - barghest o imieniu Kolec. I siedzieli tak sobie, Franconi z Kolcem, gotowali zupy ze spróchniałych kości, z uschniętych chwastów, a jak udało im się podwędzić skądś trochę metalu, to i zupa z gwoździa na stół trafiała.
Pewnego dnia Franconi podsłuchał rozmowę dwóch grabarzy, którzy opowiadali o pewnym bogaczu, które trzymał w piwncy sery. Franconi pomyślał, że serowa zupa to musi być nie lada przysmak. Zakradł się więc do domu możnego pana i podwędził najokazalszy kawałek sera. Wrócił do domu, nastawił swój ukochany kociołek i zaczął powoli topić przysmak. Smród rozniósł się tak okrutny, że Kolec uciekł i nie chciał wracać do kurhaniku. Co więcej, wszystko przesiąkło serowym fetorem i obydwaj wraz z Franconim musieli się przenieść.
Morał z tej bajki jest prosty. Jak robisz zupę z sera, to nie z pleśniowego.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

The name of this book is possibly an allusion to the animated series "Sprycjan i Fantazjusz".