Przewodnik po Wyzimie

Z Wiedźmińska Wiki
Przewodnik po Wyzimie
Books Generic other.png
Opis stolicy Temerii z wyszczególnieniem miejsc interesujacych dla przybysza oraz wartych odwiedzenia lokali.
Opis
Typ
Książka
Źródło
Lokacje
Kupno
60 oreny
Sprzedaż
12 oreny
ID
it_scroll_213

Opis stolicy Temerii z wyszczególnieniem miejsc intersujących dla przybysza oraz wartych odwiedzenia lokali.

Zawartość[edytuj | edytuj kod]

Przewodnik po Wyzimie
Marco Knopf
Wyzima, podobnie jak większość ludzkich miast, została zbudowana na fundamentach siedziby elfów. Przez wieki stolica królów Temerii rozrastała się coraz bardziej. Dzisiaj składa sie z trzech wielkich dzielnic, portu i rozleglego podgrodzia. W Dzielnicy Klasztornej uwage zwraca monumentalny klasztor Zakonu Plonacej Rózy. Nie sposób przegapic równiez slynnego z cudownych uzdrowien Szpitala Lebiody. Podziwiajac osobliwosci Wyzimy, unikaj dzielnicy nieludzi. To siedlisko biedoty i marginesu spolecznego. Wiekszosc nieludzi przesiedlono do Starej Wyzimy, która przeksztalcila sie w getto niedostepne dla przybyszów. Obecnie rozkwit przezywa Dzielnica Handlowa, w której mieszkaja bogaci kupcy i gdzie mieszcza sie przedstawicielstwa instytucji handlowych oraz politycznych, a takze bank i ratusz. Podczas wizyty w Wyzimie Handlowej koniecznie odwiedz slynne targowisko z gielda towarowa. Kupic tutaj mozna wszystkie towary swiata.

Miejsca:

Lokacje[edytuj | edytuj kod]