Przekleństwo Czarnego Słońca (książka)

Z Wiedźmińska Wiki
Przekleństwo Czarnego Słońca
Books Generic other.png
Praca zbiorowa
Opis
Typ
Książka
Źródło
Lokacje
Kupno
70 oreny
Sprzedaż
14 oreny

Księga zawiera proroctwa czarodzieja Eltibalda oraz komentarze do jego wizji spisane przez magów i uczonych.

Zawartość[edytuj | edytuj kod]

Przekleństwo Czarnego Słońca
Praca zbiorowa
Obojętne, czy nazwiemy słowa Eltibalda proroctwem, czy obłąkańczą manią, z całą pokorą wobec faktów przyznać musimy, że wywołały żywą dyskusję. Słowa Eltibalda podwazyly prawa dziedziczenia, wprowadzily zawirowanie do swiatowej polityki, zadzialaly jak ostroga na czarodziejów, którzy przejeli na siebie role arbitrów w sporach kto jest zwyrodniala mutantka z nieludzkimi narzadami wewnetrznymi, która na dodatek przyniesie swiatu zgube, a kto li jedynie rozwydrzona dziewuszka, skrzywdzona przez krzyzowanie genów w gronie szlachty i przez zle wychowanie. Nade wszystko jednak slowa Eltibalda wywolaly dyskusje na poziomie etyki i filozofii. Dyskusje o tym, jak daleko mozna posunac badania nad istota czlowieczenstwa, czy godzi sie stosowac tortury i wiwisekcje aby dotrzec do prawdy i gdzie lezy granica miedzy potworem a czlowiekiem. Niniejsze dzielo stawia sobie za cel podsumowanie tych dyskusji.

Głosariusz: Przekleństwo Czarnego Słońca

Lokacje[edytuj | edytuj kod]