Priscilla

Z Wiedźmińska Wiki
Priscilla
Novigrad Play Priscilla.png
Informacje podstawowe
Przydomek / pseudonim(y)
Cyraneczka
Pochodzenie
Prawpodobnie Kovir
Tytuł(y)
Współwłaścicielka Kabaretu Kameleon
Profesja
Trubadurka
Poetka
Aktorka
Dramaturżka
Płeć
Kobieta
Rasa
Człowiek
Przynależność
Trupa Iriny Renarde (tymczasowo)
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Blond
Informacje rodzinne
Rodzina
Jaskier (partner)
Wystąpienia

Priscilla zwana przez bliskich Cyraneczką - ukochana barda Jaskra .

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przez Zoltana nazywana "żeńską wersją Jaskra", razem z którym prowadzi kabaret o nazwie „Kameleon”. Sprytna, pomysłowa i lojalna wobec przyjaciół. Pomaga Geraltowi odnaleźć Dudu i towarzyszy w uwalnianiu Jaskra. Została zaatakowana przez Zatroskanego i jako jedyna ofiara, przeżyła jego atak.

Poznała Jaskra na konkursie poetyckim w Ellander, w którym go pokonała.

Choć formalnie nie jest współwłaścicielką Szałwii i Rozmarynu, to jednak Jaskier liczy się z jej zdaniem.

Przyjażni się z Dudu .

Obecnie związana z Jaskrem .

Wiedźmin 3 Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Geralt poznaje Priscillę na jednym z jej występów w „Zimorodku” w Novigradzie. Pomaga mu w poszukiwaniach Jaskra, który nagle rozpłynął się w powietrzu. Cyraneczka opowiada o ostatnich problemach przyjaciela, o tym jak zadarł z Skurwielem Juniorem i przymierzał się do napadu na skarbiec Sigiego Reuvena. Po tym jak Geralt dowiaduje się, że w aferę ze zniknięciem Ciri i Jaskra zaplątany jest Dudu – znajomy doppler, Priscilla pisze sztukę teatralną, która powinna przyciągnąć mieniaka. Zgodnie z planem Biberveldt zjawia się na przedstawieniu, po czym opowiada przyjaciołom za kulisami teatru, że Jaskier przetrzymywany jest w więzieniu na Wyspie Świątynnej, gdzie czeka na wyrok Mengego (który mylnie jest uznawany za żywego). Doppler więc przybiera postać byłego dowódcy Łowców Czarownic, by wydać rozkaz przewiezienia trubadura do Oxenfurtu, dzięki czemu Geralt będzie miał okazję odbić Jaskra z rąk strażników. Podczas gdy Geralt, Zoltan i jego krasnoludy zasadzają się na mający przejeżdżać konwój, niespodziewanie zjawia się Priscilla. Cyraneczka wbrew sprzeciwom wiedźmina nie odchodzi, nie zamierza opuścić Jaskra w potrzebie. Gdy dochodzi do ataku, poetka przygląda się całej akcji ze zbocza wzgórza. Po odbiciu trubadura wszyscy szczęśliwie wracają do „Szałwii i rozmarynu”, gdzie Jaskier zamyśla przeprowadzić remont i zmienić charakter lokalu z zamtuzu na kabaret. Priscilla pomaga w przygotowaniach i sprawach organizacyjnych.

Gdy ukończony budynek jest gotowy do premierowego pokazu Priscilla wybiega do swojego mieszkania po suknię. Tymczasem wiedźmin urządza sobie pogawędkę z Jaskrem, podczas której Geralt przekonuje się jak ważna jest dla przyjaciela złotowłosa poetka. Rozmowę przerywa wiadomość o brutalnym napadzie na Cyraneczkę. Przerażeni przyjaciele niezwłocznie udają się do Szpitala Wilmeryusza, gdzie przebywa silnie poturbowana kobieta. O stanie zdrowia Priscilli dowiadują się od Joachima von Gratza. Poetka ma poważne obrażenia głowy oraz szyi, a także uszkodzoną krtań, co bardzo źle rokuje jej karierze. Geralt dzięki lekarzowi dowiaduje się, że Priscilla może być ofiarą seryjnego mordercy. Tak rozpoczyna się śledztwo, które doprowadza Białego Wilka do postaci Huberta Rejka – koronera kostnicy w Novigradzie, a także wampira, który zabija osoby szkodzące w jego mniemaniu Kościołowi Wiecznego Ognia. Jeżeli gracz podjął właściwą decyzję podczas spotkania Wielebnego Nataniela, może zdemaskować mordercę zanim ten opuści miasto i położyć kres jego serii zabójstw i napadów.

Priscilla powoli wraca do zdrowia, jej organizm nad wyraz dobrze regeneruje rany, co daje nadzieję na powrót do zawodu. Jaskier dodatkowo roztacza nad nią swą czułą opiekę, przez co wiedźmin znów przekonuje się, że poetka jest dla jego przyjaciela kimś więcej. Jaskier mówi, że trubadurka dochodzi do siebie i zaczyna śpiewać. Jej głos jest chropawy i trochę niższy – zdaniem Jaskra lepiej pasuje do Priscilli.

Dane z gry Wiedźmin 3 Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Tw3 journal Priscilla.jpg

Jako poecie i romantykowi wielokrotnie zdarzało mi się sławić kwiecistymi słowy przymioty ciała i ducha wielu kobiet. Gdy jednak przychodzi mi mówić o zaletach Priscilli, wszystkie te piękne określenia zdają się – rzecz to niepojęta – sztuczne i puste w zestawieniu z jej naturalnym urokiem, talentem, wrażliwością i intelektem.

Priscilla, znana wśród artystycznej braci pod pseudonimem Cyraneczki, była niezwykle utalentowaną poetką oraz śpiewaczką i, mniej więcej w czasie, gdy rozgrywała się niniejsza historia, święciła zasłużone triumfy na dworach możnowładców od Lan Exeter i Pont Vanis przez Tretogor i Caelf, skończywszy właśnie na Novigradzie.

Odnalazłszy Cyraneczkę, Geralt mógł sam przekonać się o jej urodzie i licznych zaletach. To właśnie dzięki jej talentowi powstała porywająca sztuka, będąca jednocześnie sprytnym sposobem na skontaktowanie się z nieuchwytnym dopplerem Dudu.

Informacja, że Priscilla stała się celem brutalnego ataku, spadła na mnie niczym grom. Powody, dla których ktoś mógł targnąć się na tak niewinną istotę, były dla mnie zupełnie niezrozumiałe.

Okazało się, że Cyraneczka została okrutnie okaleczona, a jej życie wisiało na włosku. Kimkolwiek był jej oprawca, nie zasługiwał na to, by stąpać po ziemi choćby chwilę dłużej.

Na szczęście, dzięki wysiłkom znakomitego chirurga, Joachima von Gratza, Priscilla zaczęła powoli wracać do zdrowia.

Ufam, że przy odpowiedniej opiece, odzyska z czasem pełnię głosu i jej śpiew znów będzie rozbrzmiewał od Jarugi po Góry Sine. Albowiem, gdy me serce trwożyło się na samą myśl o tym, że mógłbym ją utracić, zdałem sobie sprawę, że to właśnie ona jest prawdziwą miłością mego życia, z którą chcę spędzić resztę dni.

Ciekawostki i inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Pojawia się w pożegnaniu białego wilka na ślubie Geralta i Yennefer .
  • Głosu Priscilli użyczyła Anna Terpiłowska .

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

Zadania[edytuj | edytuj kod]