Profesor Szezlock

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Premetycjusz Szezlock)
Premetycjusz Szezlock
Tw3 journal shakeslock.png
Profesor Szezlock
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Szary
Kolor oczu
Milky
Profesja
Professor

Profesor Premetycjusz Szezlock, of Akademia Oxenfurcka, is an expert in the study of black magia.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Geralt zastanawiał się, w jaki sposób może pokonać Pana Lusterko, z pomocą przyszła mu Shani. Okazało się, że jeden z profesorów uniwersytetu w Oxenfurcie od wielu lat zgłębiał wszelkiego rodzaju zagadnienia związane z czarną magią. Problemem było to, że łowcy czarownic od jakiegoś czasu wykorzystywali wiedzę profesora do swoich celów. Dlatego też mieszkał w strzeżonym przez nich domu. Oficjalnie go nie więzili, ale dostęp do niego był utrudniony.
Profesor opowiedział Geraltowi, jak wiele czasu spędził, tropiąc Pana Lusterko, zwanego również Gaunterem o’Dimem. Do poszukiwań nakłonił go Olgierd von Everec, suto mu za to płacąc. Szezlock odkrył wiele tajemnic o’Dima, między innymi sposób, w jaki można go przechytrzyć... Niestety, nie dożył chwili, w której mógłby się przekonać, czy Geraltowi udała się ta sztuka – w momencie, w którym przekroczył runiczny krąg namalowany na podłodze swego domu – zginął. Nigdy się nie dowiemy, czy profesor wyszedł poza krąg przypadkiem, czy też zrobił to umyślnie. W chwili, kiedy rozmawiał z Geraltem, był już bardzo zmęczonym, udręczonym człowiekiem.