Powstanie Verdeńskie

Z Wiedźmińska Wiki

Powstanie Verdeńskie - Powstanie to wybuchło w Verden po przejęciu tam władzy przez Nilfgaard. Początkowo powstanie liczyło ok. pół tysiąca ludzi, później z powodu brutalności Grupy Operacyjnej "Verden" obejmowało już cały kraj - armia Nilfgaardu bezwzględnie mordowała zarówno rebeliantów, jak i bezbronnych cywili.

Król Ervyll, który wczesniej złożył hołd lenny cesarzowi Nilfgaardu, poniósł śmierć z rąk powstańców. Przywódcą powstania został jego syn Kistrin, sympatyzujący z Nordlingami. Wraz z korsarzami ze Skellige i wojskami króla Ethaina z Cidaris powstanie w Verden związało walkami siły Nilfgaardzkie na froncie zachodnim.

Ostatecznym gwoździem do trumny Grupy Operacyjnej Verden była klęska pod Brenną, gdy na zdziesiątkowane siły nilfgaardzkie pod dowództwem Joachima de Wett i ruszyły wojska Nordlingów dowodzone przez króla Temerii Foltesta i konetabla temerskiego Jana Natalisa. Nilfgaardczyny wycofali się za Jarugę, zostawiając jednak obsadzone silnymi załogami kluczowe twierdze: Rozrog, Nastrog i Bodrog. Dopiero po Pokoju Cintryjskim załogi opuściły te twierdze. Verden zostało całkowicie wyzwolone a nowym władcą został Kistrin.