Potwór z Tufo

Z Wiedźmińska Wiki
Potwór z Tufo

Tw3 journal sharley mh locked.png

Tw3 journal sharley mh.png

Szczegóły
Rodzaj
Relikty
Boss
Tak
Odmiany
Szarlej od Cesarza Nilfgaardu
Szarlej
Występowanie
Tufo
Sowie groty
Podatności
Samum
Olej przeciw reliktom
Znak Aard
Składniki
Proch z szarleja
Sierść szarleja
Większy niebieski mutagen
Skorupa potwora
Dodatkowe
Trofeum z szarleja
Ami

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

W Toussaint znane są przypadki, kiedy błędni rycerze zabili ghoula albo gdy chłopi z psią nagonką osaczyli niedźwiedzia. Trzeba natomiast jasno powiedzieć, że nawet pancerny hufiec rycerzy, z chorążym i kością jarzmową św. Plegmunda w relikwiarzu, nie miałby najmniejszych szans w starciu z bestiami, które żyją głęboko pod ziemią.
Wyobraźcie sobie stworzenie, które zabija ludzi, żywi się jajami kikimor i kopie pod ziemią tunele tak szerokie, że zmieściłaby się w niej koronacyjna karoca cesarza Nilfgaardu z sześcioma zaprzęgniętymi końmi. I robi to z taką siłą, że na powierzchni walą się domy. Początkowo Geralt nie wiedział, z czym ma do czynienia, wiedział jednak, że musi bardzo, ale to bardzo uważać na siebie.

Dopiero gdy wiedźmin uważnie zbadał ślady potwora, zorientował się, że ma do czynienia ze starą samicą szarleja.
Potworem z Tufo okazała się być stara matriarchini szarlejów. Głęboko pod ziemią doszło do walki.

Ślepa jak wszystkie stworzenia z jej gatunku, z łatwością orientowała się w otoczeniu, wyczuwając drgania i dźwięki. Póki Geralt stał cicho i nieruchomo, był bezpieczny. Wystarczyło jednak, że zrobił krok lub westchnął zbyt głośno, a powolna zazwyczaj matriarchini przetaczała się w jego kierunku z wielką prędkością.

Wiedźmin miał nie lada problem, żeby poradzić sobie z potworą, której pancerz nie sposób było przebić. W końcu jednak dokonał tego i zabił bestię.