Poroniec

Z Wiedźmińska Wiki
Poroniec

Tw3 journal botchling locked.png

Tw3 journal botchling.png

Szczegóły
Rodzaj
Istoty przeklęte
Boss
Tak
Odmiany
Kłobuk
Występowanie
near Wrońce
Podatności
Olej przeciwko przeklętym
Znak Aksji

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

Powiedzieć, że poroniec jest obrzydliwy, to jakby stwierdzić, że gówno nie jest szczególnie smaczne. Niby się zgadza, ale całej prawdy nie oddaje.
– Lambert, wiedźmin ze Szkoły Wilka

Poroniec jest najbardziej bodaj odpychającym potworem, z jakim przychodzi się mierzyć wiedźminom. Powstały z martwego, niechcianego dziecka, którego następnie nie pochowano w należyty sposób, wygląda jak nadgniły noworodek, zdeformowany przepełniającą jego ciało nienawiścią, strachem i złością. Ten ohydny potwór żeruje zwykle na ciężarnych kobietach, które powoli doprowadza do śmierci.
Poroniec z ukrycia wychodzi nocami, czając się w pobliżu posłania ciężarnej i absorbując siły witalne jej i nienarodzonego jeszcze dziecka. Efektem tego są najpierw niespokojny sen, następnie gorączka i majaki. Po kilku nocach wycieńczoną i pozbawioną możliwości obrony ofiarę stwór atakuje bezpośrednio, wgryzając się w jej szyję i wysysając jej krew.

Poroniec ma około półtorej stopy wzrostu, lecz w momencie zagrożenia, jeśli jest odpowiednio najedzony i silny, potrafi gwałtownie urosnąć i zmienić kształt. Jest wówczas o wiele bardziej niebezpieczny i nie stroni od fizycznego starcia, kąsając oraz atakując ostrymi pazurami.

Istnieje możliwość zdjęcia klątwy ciążącej nad porońcem. Wówczas przemienia się on w kłobuka – opiekuńczego ducha domostwa, przyjaznego wobec jego mieszkańców.

Filmy[edytuj | edytuj kod]