Poker w grze Wiedźmin

Z Wiedźmińska Wiki
Tutorial dice poker.png

Pudełko z kośćmi di gry

Kościany Poker w Wiedźminie 2

Kościany Poker – gra znana na całym świecie, szczególnie popularna w Temerii. Jeśli jesteś w nim wystarczająco dobry, możesz zbić fortunę.

Po znalezieniu pudełka z kośćmi do gry, Geralt otrzymuje zadanie Gra w kości. Przeciwników można znaleźć dosłownie wszędzie - najemnicy - zdziesiątkowani przez wojnę, rozpowszechnili grę w najdalszych nawet królestwach. Mądry wiedźmin grając parę razy ze statystami, szybko nauczy się grać i zarobi przy tym trochę pieniędzy.

Ogólnie[edytuj | edytuj kod]

Zagrajmy!

Każdy gracz posiada pudełko z pięcioma tradycyjnymi kośćmi, wysokość zakładu zależy od doświadczenia graczy. Celem gry jest uzyskanie jak najwyższego układu oraz zwycięstwo w dwóch rundach na trzy możliwe.

  • Zarabiaj pieniądze grając w kościanego pokera.
  • Ustal swoją stawkę oraz kliknij "rzuć kośćmi". Podnieś swoją stawkę i rzuć kośćmi raz jeszcze. Gracz z najwyższym wynikiem wygrywa.
  • Wskazówka: niektóre postacie wymagają, by zagrać z nimi dodatkową rundę.

Starszeństwo układów kart[edytuj | edytuj kod]

Od najniższego do najwyższego:

nothing Nic - pięć nie tworzących żadnego układu oczek
pair Para - dwie kości o tej samej liczbie oczek
2 pairs Dwie Pary - dwie pary kości, o tej samej liczbie oczek
nothing Trójka - trzy kości o tej samej liczbie oczek
5 high straight Mały Strit - kości pokazujące wartości od 1 do 5, pokolei
6 high straight Duży Strit - kości pokazujące wartości od 2 do 6, pokolei
full house Full - jedna para i trójka
4 of a kind Kareta - cztery kości o tej samej liczbie oczek
5 of a kind Poker - pięć kości o tej samej liczbie oczek

W przypadku takich samych układów kart u obu graczy naraz, wyższe wartości kości przeważają, np. jeśli masz dwie trójki, a twój przeciwnik dwie czwórki, on wygrywa. Pozostałe kości mogą być brane pod uwagę, jeżeli obaj gracze mają takie same układy z takimi samymi kośćmi, np. ty i przeciwnik macie po cztery szóstki, jednak ty masz trójkę jako piątą kość a twój przeciwnik jedynkę - ty wygrywasz. Tak więc remisy występują w bardzo rzadkich przypadkach, tylko wtedy, gdy obaj gracze mają pięć identycznych kości. Takie sytuacje wymagają dodatkowej rundy.

Grając w kościanego pokera[edytuj | edytuj kod]

your laurel for winning

Pojedyńcza gra zawiera 2 lub 3 rundy, a pojedyńcza runda 2 rzuty. Geralt zawsze rozpoczyna rundę i jako pierwszy rzuca kośćmi. Pomiędzy rundami, bazujesz na początkowej stawce oraz jeśli ty i twój przeciwnik możecie sobie na to pozwolić, macie możliwość podniesienia kwoty. To daje znacznie więcej pieniędzy zwycięzcy na koniec gry. Po tym, jak Geralt zdecyduje, czy podnosi stawkę czy nie, przeciwnik może spasować (poddać się), zaakceptować albo podnieść zakład. Zasady podnoszenia kwoty są takie same jak w rundzie licytacji. Spasowanie gracza kończy daną rundę utratą punktu przez poddającego się uczestnika. Remisy są możliwe i nie mają żadnych konsekwencji, z wyjątkiem okazji do podniesienia stawki. Zwycięzcą jest gracz z lepszym wynikiem z obu rund oraz zgarnia on całą pulę.

Glosariusz[edytuj | edytuj kod]

Głosariusz Poker

"Z pamiętnika kolekcjonera kości wynika, że gra w kościanego pokera przyjęła się we wsi Odmęty jeszcze podczas wojny z Nilfgaardem. W okolicy można spotkać wielu zapalonych graczy."

Źródło[edytuj | edytuj kod]

Notatki[edytuj | edytuj kod]

  • W edycji rozszerzonej, sztuczna inteligencja przeciwników została znacznie powiększona. Poprzednio popełniali oni naprawdę absurdalne błędy. Zostało to naprawione.
  • Niektórzy oponenci posiadają czarne kości do gry.
  • Granie konserwatywnie nie działa już tak dobrze jak w oryginalnej grze, ale jest nadal adekwatną strategią, n.p. rzucanie tylko kośćmi, które nie są częścią pary lub trójki. Ale kościany poker to gra przypadku. Nic nie jest w niej pewne i nieczego nie można przewidzieć.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Zadania związane z kościanym pokerem (wszystkie opcjonalne):

Gracze[edytuj | edytuj kod]

Gracze nie związani z żadnym z zadań[edytuj | edytuj kod]

karciarz w Podgrodziu karciarz w Misiu Kudłaczu dziewczyna, grająca w pokera

Nowicjusz[edytuj | edytuj kod]

Zoltan Odo Mikul Haren Brogg Elf-Więzień Carmen Ogrodnik Vaska

Zawodowiec[edytuj | edytuj kod]

Talar Munro Roderick de Wett Velerad hierofant pustelnik Julian Tobias

Szuler[edytuj | edytuj kod]

Koster Ducha karciarz Jaskier Chireadan

Legenda[edytuj | edytuj kod]

Król Foltest
  • Król Foltest, to nie ty go znajdziesz. To on znajdzie ciebie.