Jesteś nowy na Wiedźmińskiej Wiki i nie wiesz od czego zacząć? Zajrzyj na portal społeczności i dowiedz się jak stać się częścią naszej społeczności!

Hello there! We are conducting a survey to better understand the user experience in making a first edit. If you have ever made an edit on Gamepedia, please fill out the survey. Thank you!

Pogrzebane wspomnienia

Z Wiedźmińska Wiki
Skocz do: Nawigacja, szukaj
"Pogrzebane wspomnienia"
Geralt finds Ilsa.png
Szczegóły
Akt(y)
1
Lokacje
Podgrodzie
Zleca
Mikul
Nagrody
200 oreny + 4000 PD
Powiązane zadania
Król krypty
Ludzie i potwory
Ogon salamandry
ID
q1005_crypt

Głównym zadanie

Pogrzebane wspomnienia - zadanie główne w rozdziale pierwszym polegające na oczyszczeniu krypty z ghuli dla Mikula. Wykonanie tego zadania jest konieczne do kontynuacji zadania Ogon salamandry, w którym musimy pomóc trzem najważniejszym mieszkańcom Podgrodzia.

Przebieg zadania[edytuj | edytuj kod]

Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.


Mikul zleca nam pozbycie się martwiejców z krypty. W zamian wynagrodzi nas kwotą 200 oreny oraz wspomni Wielebnemu, że mu pomogliśmy. Musimy udać się do krypty w zachodniej części Podgrodzia. Przed wejściem do krypty warto zaopatrzyć się w eliksir Kot, lub pochodnię, gdyż w krypcie jest bardzo ciemno.

Na miejscu znajdziemy ciało młodej kobiety, które przyciągnęło ghule do krypty, a wraz z nim szklaną fiolkę. Kilka kroków dalej atakuje nas pierwszy ghul. Do walki z nim wykorzystujemy styl silny. Gdy go pokonamy idziemy dalej w lewą, jedyną nie zawaloną odnogę. W pomieszczeniu, w którym znajduje się krąg żywiołów, zaatakują nas kolejne trzy ghule. Po pokonaniu ich, mamy okazję nauczyć się Znaku Igni. Udając się do wyjścia napadną na nas kolejne dwa ghule, ale już ostatnie. Po ich wyeliminowaniu, możemy wracać do Mikula.

Przechodząc przez most będziemy świadkami napaści Salamandry na alchemika Kalksteina. Ich motywy działania będą zależne od tego jaką decyzję podjęliśmy w zadaniu Obrona Kaer Morhen. Jeżeli postanowiliśmy walczyć z przerazą, teraz dodatkowo bandytom będzie towarzyszyć zmutowany pies. Niezależnie od podjętej decyzji, będziemy musieli bronić alchemika. Gdy już uporamy się z bandytami porozmawia z nami Kalkstein, a następnie Mikul, wyrażając swoje niezadowolenie z faktu, że uratowaliśmy życie alchemika. Powie nam też o swoim przeniesieniu pod Bramę Młyńską. Musimy zagadać do niego jeszcze raz, żeby zakończyć zadanie. Wynagrodzi nas za to orenami, zaufaniem oraz informacjami na temat Salamandry, która posiada glejty umożliwiające wstęp do miasta. Geralt z kolei poinformuje Mikula, że odnalazł świeże zwłoki w krypcie. Okazuje się, że są to zwłoki Ilsy, ukochanej Mikula. Strażnik oskarża wiedźmę Abigail o to, że ją otruła.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

Sygnet Wiecznego Ognia

  • Aby Mikul, w ogóle zechciał z nami rozmawiać, należy go przekupić kwotą 40 oreny lub pokazać mu Sygnet Wiecznego Ognia, możliwy do zdobyć w rozmowie z Wielebnym lub od jednej z staruszek w zamian za Białą Mewę.
  • Po ataku na Kalksteina w krypcie zostaje odblokowana jedna z zawalonych ścian. Umożliwia to odnalezienie alghula Ozzrela i wykonanie związanego z potworem zadania Król krypty.

Fazy[edytuj | edytuj kod]

Ghule[edytuj | edytuj kod]

Obiecałem Mikulowi, że zabiję ghule, które zalęgły się w krypcie. Na zlecenie Mikula muszę zabić ghule w krypcie.

Zadanie wykonane[edytuj | edytuj kod]

Udało mi się zabić ghule. W krypcie znalazłem też ciało młodej kobiety i małą buteleczkę... Muszę iść do Mikula i powiedzieć mu, co się stało. Muszę iść do Mikula po nagrodę. (1000 PD)

Drugi posterunek[edytuj | edytuj kod]

Po ataku Salamandry Mikul zdecydował, że przeniesie się na posterunek przy Bramie Młyńskiej. Muszę udać się do Mikula i opowiedzieć mu o tym, co widziałem w krypcie. Muszę iść do Mikula. Jest przy Bramie Młyńskiej.

Zaufanie Mikula[edytuj | edytuj kod]

Zdaję się, że dziewczyna z krypty to ukochana Mikula, Ilsa. Strażnik oskarżył wiedźmę o to, że otruła Ilsę. Mikul zdradził mi również, że Salamandra dysponuje glejtami, które umożliwiają wjazd do Wyzimy. Udało mi się zdobyć zaufanie Mikula. (200 oreny + 3000 PD)