Pogrom Rivijski

Z Wiedźmińska Wiki
Pogrom Rivijski
Books Generic other.png
Pogrom Rivijski
Opis
Typ
Książka
Źródło
Lokacje
Kupno
50 oreny
Sprzedaż
10 oreny
ID
it_scroll_229

Historia pogromu dokonanego na nieludziach w Rivii, w czasie które zginął słynny Geralt z Rivii.

Zawartość[edytuj | edytuj kod]

'Pogrom Rivijski
Anonim, według relacji naocznych świadków
"Tuż po zakończeniu wojny nastroje wśród ludności Rivii były minorowe. Wszystkich dotknęła bieda i każdy miał wrażenie, że królowie i możnowładcy podczas rokowan pokojowych zdradzili, nie biorac odwetu na Nilfgaardzie. Trzeba bylo znalezc kozla ofiarnego i jak zwykle padlo na odmienców - nieludzi i czarownice.
Doszlo do prowokacji. Rozwscieczony tlum wyszedl na ulice. Holota nie przepuscila nikomu, kto wydawal sie inny. Jednako mordowano krasnoludów, elfy i oskarzonych o czary. Przy okazji, jak to bywa w takich wypadkach, zalatwiano porachunki, pladrowano i gwalcono. Ze wstydem przyznaje, ze niewielu mialo dosyc odwagi, by stanac w obronie przesladowanych. Posród sprawiedliwych znalazl sie slynny Geralt z Rivii, który chronil swoich przyjaciól i zginal przebity widlami. Ofiar byloby wiecej, gdyby nie pamietna interwencja Triss Merigold. Czarodziejka zeslala na tlum potezne gradobicie. Dopiero ten potezny czar powstrzymal zamieszki. Co stalo sie z cialem Geralta z Rivii i tych, którzy staneli u jego boku, tego nie wiem."

Postacic: Geralt z Rivii

Lokacje[edytuj | edytuj kod]