Pogórze Tukajskie

Z Wiedźmińska Wiki
Substances Graveir bone.png Wymagana rozbudowa

Pogórze Tukajskie - kraina leżąca pomiędzy Kerack, Temerią, Brugge i (przypuszczalnie) Brokilonem. Nazwa jej wywodzi się rzekomo od legendarnego bohatera, zwanego Tukajem, choć niektórzy sugerują zupełnie inny źródłosłów.[1] W okolicy tej znajduje się góra Cremora, na której położony jest zamek Rissberg.

Wsie, osady i przysiółki[edytuj | edytuj kod]

Zbrodni, o które czarodzieje podejrzewali energumena, nosiciela demona, dokonano w okolicy Rissbergu, na bezludnych terenach zwanych Pogórzem Tukajskim, porośniętym pradawną puszczą paśmie wzgórz oddzielających Temerię od Brugge. Nazwę pasmo zawdzięczało, jak chcieli jedni, legendarnemu bohaterowi o imieniu Tukaj, albo, jak twierdzili drudzy, czemuś całkiem innemu. Ponieważ w rejonie innych wzgórz nie było, utarło się mówić po prostu Pogórze i taka też skrócona nazwa figurowała na wielu mapach. Pogórze rozciągało się pasem długim na jakieś sto, szerokim zaś na dwadzieścia do trzydziestu mil. Zwłaszcza w części zachodniej objęte było intensywnym użytkowaniem i produkcją leśną. Dokonywano szeroko zakrojonego wyrębu, rozwijały się przemysły i rzemiosła z wyrębem i lasem związane. Na pustkowiu powstały osady, kolonie, sadyby i obozy ludzi leśnym rzemiosłem się trudniących, stałe lub prowizoryczne, zagospodarowane jako tako lub byle jak, większe, średnie, mniejsze lub całkiem maluśkie. Obecnie, jak szacowali czarodzieje, na całym Pogórzu istniało około pół setki takich osad.
Sezon burz, str.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Prawdopodobnie czasownik "tukać", czyli "wołać na wilka".