Percival Schuttenbach

Z Wiedźmińska Wiki
Percival Schuttenbach
79.jpg
Informacje podstawowe
Pochodzenie
Mahakam
Tytuł(y)
Właściciel Zakładu Jubilerskiego
Profesja
Metalurg
Technik
Jubiler
Płeć
Mężczyzna
Rasa
Gnom
Przynależność
Drużyna Zoltana Civaya
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Brązowe
Wystąpienia

Percival Schuttenbach - gnom, jeden z towarzyszy Zoltana Chivaya, znany był również jako metalurg, technik (zawód ten to gnomia specjalność) oraz jubiler , przyjaciel Geralta z Rivii .

Historia[edytuj | edytuj kod]

Podczas podróży zaprzyjaźnił się z Jaskrem, dzięki wspólnym zainteresowaniom takim jak karty i muzyka. W tej pierwszej dziedzinie często oszukiwał, co narażało go na wyzwiska i ciosy drewnianą pałką ze strony swych kompanów. Podczas wojny z Nilfgaardem temerskie wojska zamierzały wcielić go do Ochotniczego Hufca Mahakamskiego myląc go z krasnoludem. Percival wymigał się jednak ze służby, argumentując się pacyfistycznymi regułami jego religii (sam prawdopodobnie był ateistą). Po zakończeniu wojny z Nilfgaardem odtworzył zakład jubilerski w Novigradzie, w którym jako żywą reklamę wykorzystywał Feldmarszałka Dudę, który później został zjedzony przez kota.

Ciekawostki i inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Istnieje polski zespół folkmetalowy o nazwie Percival Schuttenbach. Nazwa pochodzi od owego gnoma. Zespół ten uczestniczył w tworzeniu ścieżki dźwiękowej do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
  • W grze Wiedźmin 3 Dziki Gon swój zakład przenosi do Mahakamu z powodu prześladowań rasowych.
  • Pojawia się w pożegnaniu białego wilka na ślubie Geralta i Yennefer .
  • Przyjażni się też z Jaskrem , Zoltanem Civayem.

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]

A to reszta mojej kompanii. Munro Bruys, Yazon Varda, Caleb Stratton, Figgis Merluzzo i Percival Schuttenbach. (...)
Spod mokrego kaptura, miast skołtunionej brody, wyzierał długi i spiczasty nos, niezawodnie określający przynależność posiadacza do starej i szlachetnej rasy gnomów.

Chrzest ognia, str. 77

Przewodnikiem był zwykle Percival Schuttenbach, długonosy gnom. Ustępując krasnoludom wzrostem i siłą, dorównywał im wytrzymałością, a zwinnością znacznie przewyższał. W marszu nieustannie kluczył, szperał po krzakach, wysforowywał się do przodu i znikał, po czym objawiał się nagle i nerwowymi, małpimi gestami dawał z daleka znak, że wszystko w porządku, można iść dalej.

Chrzest ognia, str. 79-80

Percival jest z zawodu szlifierzem kamieni, chce założyć własny warsztat.

Chrzest ognia, str. 111