Perły Północy - Oxenfurt

Z Wiedźmińska Wiki
Perły Północy - Oxenfurt
Tw3 book brown3.png
Przedmiot można przeczytać.
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Kupno
25 Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

Oxenfurt – miasto położone nad Pontarem, na wschód od Novigradu. Ze względu na uniwersytecki charakter uważany jest za kolebkę nauki i to nie tylko redańskiej. Akademia Oxenfurcka skupia światłe umysły z całej Północy. To tutaj wykładają najwybitniejsi profesorowie wszelkich nauk od filozofii, poprzez sztukę, a na architekturze i medycynie kończąc.

Tam gdzie uczelnia, tam nie tylko nauczyciele, ale również uczniowie. Oxenfurt to statystycznie najmłodsze miasto w Redanii. Akademicki charakter czuje się od samego momentu przekroczenia bram miasta. Wszędzie tu pełno burs. Na ulicach roi sie od żaków. Młodość ma swoje prawa, toteż nie stronią owi młodzieńcy od wszelakich zabaw. Gwarno tedy i wesoło jest na ulicach miasta i to nie tylko we dnie, ale (a może nawet przede wszystkim w nocy). Co prawda rada miejska wprowadziła zakaz sprzedawania alkoholu przed zmierzchem, ale nikt nie kwapi się do surowego przestrzegania tego zakazu.

Jeżeli chodzi o architekturę miasta to zwraca uwagę starożytny elfi akwedukt wyremontowany i używany jako oczyszczalnia ścieków. Drugiego takiego trudno uświadczyć w całym cywilizowanym świecie. Najlepiej oddaje to nowatorski charakter miasta.

Nad miastem pyszni się kompleks budynków Akademii Oxenfurckiej, której to miasto zawdzięcza również swoją nazwę. Nie każdy dziś pamięta, że uniwersytet został zbudowany jeszcze przez elfy. Dziś Akademia Oxenfurcka cieszy sie prestiżem, z którym równać się może tylko akademia imperialna w Nilfgaardzie. Największym uznaniem cieszą się wydziały: Alchemii, Historii Naturalnej, Truwerstwa i Poezji, Medycyny i Zielarstwa, Techniki oraz Filozofii.

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]