Paulie Dahlberg

Z Wiedźmińska Wiki
666ecd46fa83006e4aced27f8124947e.jpg

Paulie Dahlberg - Krasnolud z kompanii Yarpena Zigrina. Brat Regana. Prawdopodobnie brał udział w Wyprawie na Złotego Smoka. Tuż przed II wojną Północy z Nilfgaardem, razem z resztą kompanii przyłączył się do armii króla Henselta. Razem z bratem i Reganem wiózł tajemną pomoc dla Demawenda z Aedrin od Henselta, lecz nigdy nie dotarł na miejsce, gdyż zginął w zasadźce Scoia'tael, zabity przez innego krasnoluda.

Skądkolwiek przychodzisz przychodzisz i dokądkolwiek idziesz, witaj. Chłopaki! Sami tu! Pamiętasz moich chłopaków wiedźminie? To jest Yannick Brass, ten to Xavier Moran, a to Paulie Dahlberg i jego brat Regan.

Krew elfów, str. 118

Obok, na drugim wozie, walczył Paulie Dahlberg, a Regan, odchylony w tył, wparty nogami w deskę, z trudem utrzymał zaprzęg.

Krew elfów, str. 150

Przed nim stał krasnolud w czapce ozdobionej wiewiórczym ogonem, z czarną brodą zaplecioną w dwa warkocze. Paulie zawahał się. Czarnobrody nie wahał się ani sekundy. Uderzył oburącz. Ostrze topora warknęło i spadło, wcięło się w obojczyk z ohydnym chrupnięciem. Paulie upadł bez jęku, momentalnie, wyglądało to tak, jakby siła ciosu złamała pod nim oba kolana.

Krew elfów, str. 153

Gwint[edytuj | edytuj kod]