Parszywiec

Z Wiedźmińska Wiki
Parszywiec
Tw3 journal graveir.png
Szczegóły
Rodzaj
Trupojady
Odmiany
Zgnilec
Występowanie
Abandoned torture sites, forgotten graveyards and old battlefields
Podatności
Olej przeciw trupojadom
Taktyka
Razor-sharp boney spines which are propelled outward as they die
Składniki
Krew zgnilca
Zielony mutagen
Skóra nekrofaga
Wątroba potwora
Serce potwora
Jęzor potwora
Mózg potwora
Kość potwora
Ślina potwora
Kieł z potwora

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

Ja żem myślał, że to kupa zgniłego mięsa, a to zaczęło się ruszać!– Thibaut z Beauclair

Parszywce są większymi i silniejszymi kuzynami zgnilców. Ciała tych obrzydliwych, człekokształtnych stworzeń pokryte są jedynie zgniłymi strzępami skóry, pod którymi kryją się równie przegniłe mięśnie, oblekające silny i elastyczny kościec. Parszywce, które żywią się starymi, zgniłymi zwłokami, za ulubione miejsca żerowania obrały sobie dawne miejsca kaźni, zapomniane mogiły i stare pola bitew. Są bardzo agresywne i choć żywią się trupami, napotkawszy człowieka mogą go zaatakować, dlatego przebywając w pobliżu wyżej wymienionych miejsc należy zachować szczególną ostrożność.
Parszywce żerują zwykle pod ziemią, jednak kiedy wyczują zapach człowieka, w ciągu zaledwie kilku sekund wygrzebują się na powierzchnię i atakują potencjalną ofiarę.

Podczas walki z nimi nie wolno zapominać o specjalnych kostnych kolcach – ostrych jak brzytwy wypustkach kośćca. Gdy potwór jest bliski śmierci, jego ciało, ze względu na nagromadzone w nim gazy oraz enzymy, eksploduje wyrzucając odczepione kolce na duże odległości, czyniąc je ostatnią, śmiertelną bronią.

Aby ustrzec się przed obrażeniami od kolców, należy zastosować Znak Quen.