Adam Pangratt

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Pangratt)
Adam "Adieu" Pangratt

Adam "Adieu" Pangratt - Kondotier, dowódca Wolnej Kompanii, był zamknięty w więzieniu w Kovirze jako jeden z "Psotnych kotów". Wypuszczony przez Esterada Thyssena wyruszył do Redanii gdzie został najemnikiem. Brał udział min. w bitwie pod Brenną. Po zakończeniu działań wojennych, mimo że nie był rozwiedziony ze swoją żoną poprosił o rękę Słodką Trzpiotkę.

Wiedźmin 2[edytuj | edytuj kod]

Pangratt przed przybyciem Geralta do Flotsam przebywał we wsi, gdzie rozłożył na rękę najsilniejszego wieśniaka, Bartosza Szkutę. Adam działa w grze jako najemnik w służbie Kaedwen. W zależności od naszych decyzji możemy go zabić lub oszczędzić. Jeżeli darujemy mu życie, uda się on do Tretogoru, gdzie czeka na niego brzemienna żona (Słodka Trzpiotka).

Adieu jest również mistrzem siłowania się na rękę w obozie Kaedwen. Opowiada Geraltowi historię o tym, że siłował się z nilfgaardzkim żołnierzem. Nilfgaardczyk miał nóż, a słynny kondotier tylko ręcę. Mówi, że wykręcił mu rękę i poderżnął gardło, uratowało mu to życie. I jak opowiada, od tamtego czasu ćwiczy codziennie bo jak powiada: "W moim fachu silne ręcę są ważne".

Tymi "kotami" dziadka byli słynni później kondotierzy: Adam "Adieu" Pangratt, Lorenzo Molla, Juan "Frontino" Guttierez... I Julia Abatemarco, która zasłynęła w Redanii jako "Słodka Trzpiotka"... Wy, młodzi, tego nie pamiętacie, ale za moich czasów, gdyśmy bawili się w wojnę, każdy chłopak chciał być "Adieu" Pangrattem, a każda dziewczyna Julią "Słodką Trzpiotką"

Wieża Jaskółki, str.

-Julia?
-Słucham, Adieu.
-Wyjdź za mnie. Zostań moją żoną.
Słodka Trzpiotka długo nie odpowiadała, dochodząc do siebie po zaskoczeniu. Tłum wiwatował. Hierarcha Novigradu, spocony łapiący powietrze jak wielki tłusty sum, błogosławił z trybuny mieszczan i defiladę, miasto i świat. -Przecież ty jesteś żonaty, Adamie Pangratt!
-Jestem w separacji.Rozwiodę się.
Julia Abatemarco nie odpowiedziała. Odwróciła głowę. Zaskoczona. Speszona. I bardzo szczęśliwa. Nie wiedzieć czemu.

Pani Jeziora, str. 426

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]