Pamiętnik princa Adriena

Z Wiedźmińska Wiki
Pamiętnik princa Adriena
Tw3 book brown3.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Przedmioty fabularne / Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Chest in Zamek Drahim
Cena bazowa
24 Novigradzkie korony
Sprzedaż
7 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

This journal is found in a chest in Zamek Drahim, along with the schemat for a Stalowy miecz wiedźmińskiego cechu kota.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Kiyan sprawił się znakomicie! Źle się stało, rzecz jasna, że profesorek Gloger zaginął gdzieś w podziemiach Est Tayiar z resztą elfickich schematów, ale już sam szkic miecza stalowego jest wart tyle, co klucz wiosek w południowej Redanii!

Podzieliliśmy się zdobyczą na pół, zgodnie z umową: ja zatrzymałem schemat miecza stalowego, Kiyan zabrał ze sobą schemat na kuszę. Muszę przyznać, że zakonserwowane w occie głowy reszty członków wyprawy nie były mi potrzebne, acz imponuje mi sumienność i rzetelność Kiyana. Wszak wiedźmin dał słowo, że żaden z archeologów żyw z Est Tayiar nie wyjdzie. I nie wyszedł.

Tym bardziej mi żal, że Kiyan nie przyjął oferty. Jako mój osobisty garde du corps, nie brakowałoby mu niczego. Stosowny żołd, na śniadanie kawior i truskawki a na obiad homary, co dzień kąpiel, nadworny cyrulik a i kurtyzany obojga płci. Jakby mu czego brakowało, ze mną.

Widac lubi szlajać się po świecie, bo nie wierzę, by Jakub z Dembichy mógł mu dać więcej niż ja! Jakub z Dembichy!? Podrzędny kapitan, co za garść koron przewozi do Novigradu dziwki dla portowych alfonsów? Może w końcu jakiś sztorm tę dziurawą krypę zatopi i Kiyan wróci do mnie, z podkulonym ogonem!

(dalej jakieś wulgarne bazgroły, reszta nieczytelna)

(po dłużej przerwie we wpisach) Ludzie mówią, że „Latający Jeleń” na którym pływał Kiyan rozbił się u wybrzeży Niw. Dzięki moim klątwom? Nieźle. Może by wstąpić do szkoły czarodziejów, w Ban Ard?