Pałac Beauclair

Z Wiedźmińska Wiki

Neoelficki pałac Beauclair - wspaniała budowla wzniesiona przez elfy w czasach starożytnych na terenie dzisiejszego Toussaint .

Pałac znajduje się na wzgórzu w pobliżu miasta Beauclair, z którym połączony jest olbrzymim mostem pamiętającym erę elficką. Podczas wojen z elfami został podpalony i część zabudować uległa zniszczeniu. Został przebudowany przez mistrza Faramonda, który wraz z elfimi rzemieślnikami korzystał ze starożytnych manuskryptów. Neoelficka budowla przerosła wszelkie oczekiwania; pieczołowitość i dbałość o szczegóły uczyniły pałac jedną z najpiękniejszych budowli znanego świata i zdecydowanie najlepiej zachowany relikt ery elfickiej, jaki odnaleziono.

Pierwszą władczynią tej budowli została Adela Marta, prababka Jaśnie Oświeconej. Od tej pory pałac jest nieprzerwanie siedzibą prawowitych władców Toussaint.

Wewnątrz pałac chlubi się salą rycerską oraz największą (nie licząc uniwersyteckich) biblioteką znanego świata. Pełno tu również korytarzyków i sekretnych pomieszczeń o których istnieniu nie wiedzą nawet panie i panowie zamku.

Część pałacu elfów została, z niewiadomych przyczyn, pozostawiona nieodrestaurowana, w tym ogrody pałacowe. Wiele roślin uległo zniszczeniu podczas pożaru, lecz mistrz Faramond sprowadził znane mu egzemplarze zza morza i niezbadanych krain na wschodzie. Duża liczna gatunków została utracona bezpowrotnie.

Nie wiadomo jakie znaczenie miał dla starożytnych elfów, ponieważ pałac króla znajdował się w Termes, a jego letnia siedziba w Arthach.