Oxenfurt

Z Wiedźmińska Wiki
Oxenfurt
W3 SS Oxenfurt 3.jpg
Opis
Typ
Region
Novigrad
Mieszkańcy
Przede wszystkim mieszczanie, Łowcy czarownic, uczeni, kapłani kultu Wiecznego Ognia i żebracy , medycy
Usługi
link= Szybka podróż

Oxenfurt - słynne redańskie miasteczko akademickie leżące w delcie Pontaru. Prawie cały swój dochód i sławę zawdzięcza uniwersytetowi. Mimo że w mieście jest zakaz sprzedawania alkoholu żakom i bakałarzom przed zmierzchem, nikt nie zwraca nań uwagi, a zabawa panuje praktycznie 24 godziny na dobę.

Ważniejsze budynki i miejsca[edytuj | edytuj kod]

Znani mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Dotyczące opisu

Ha, jesteśmy już na wysokości Oxenfurtu. Spójrzcie jeno, już Baryłę widać!
Mgła przerzedziła się wyraźnie, tak że mogli widzieć kępy i łęgi prawego brzegu i wznoszący się nad nimi fragment akweduktu.

Krew elfów, str. 173

Teren uniwersytetu otoczony był pierścieniem muru zaś dookoła muru był drugi pierścień - wielki, gwarny, zdyszany, ruchliwy i hałaśliwy pierścień miasteczka. Drewnianego, kolorowego miasteczka Oxenfurt o ciasnych uliczkach i szpiczastych dachach. Miasteczka Oxenfurt, które żyło z nauki i wiedzy, z tego, co towarzyszy procesowi poznania.

Krew elfów, str. 180-181

Poeta jechał wolno błotnistą, zatłoczoną uliczką, mijając warsztaty, pracownie, kramy, sklepy i sklepiki w których dzięki Akademii wytwarzano i sprzedawano dziesiątki tysięcy wyrobów i wspaniałości, niedostępnych w innych zakątkach świata(...)

Krew elfów, str. 181

To był Oxenfurt, barwne, wesołe, gwarne i pachnące miasteczko cudów (...) Było to też miasteczko rozrywek, wiecznego festynu, stałego święta i nieustającego birbanctwa. Uliczki dniem i nocą rozbrzmiewały muzyką, śpiewem, brzękiem kielichów i stukiem kufli (...)

Krew elfów, str. 181

Dotyczące lokalizacji

  • brak cytatu

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

  • W Oxenfurcie wyremontowano dawny elfi akwedukt. Na jego miejscu powstała eksperymentalna oczyszczalnia ścieków.
  • Oxenfurt jest metaforą angielskiego miasteczka Oxford, w którym znajduje się jedna z najbardziej znanych uczelni na świecie.