Orion

Z Wiedźmińska Wiki

Orion - to egzotyczna broń miotana w postaci metalowej gwiazdy, podobna do dalekowschodniego shurikena. Orion jest zamorskim wynalazkiem, w tą broń wyposażono nilfgaardzkie służby specjalne. Skuteczna, łatwa w ukryciu. Z trzydziestu stóp można zadać śmiertelny cios. Gwizd oriona działa psychologicznie, może sparaliżować ofiarę strachem. Orionem posługiwali się m.in. Stefan Skellen i Codringher.

Urwał nagle, zamachnął się silnie. Stalowa gwiazda zawyła w locie i z hukiem wyrżnęła w portret, prosto w czoło Codringhera seniora, dziurawiąc płótno i wbijając się w ścianę prawie do połowy.
- Dobre, co? - uśmiechnął się szeroko adwokat. - To się nazywa orion. Zamorski wynalazek. Ćwiczę od miesiąca, trafiam już bez pudła. Może się przydać. Na trzydzieści stóp ta gwiazdeczka jest niezawodna i zabójcza, a ukryć ją można w rękawie lub za wstążką kapelusza. Od roku oriony są na wyposażeniu nilfgaardzkich służb specjalnych.

Czas pogardy, str. 38

Sugerowałbym więc pewniejszą, dalekosiężną broń. Na przykład te nilfgaardzkie gwiazdki. Chcesz, sprzedam ci kilka sztuk. Mam tego dużo.
- Nie kupię. To niepraktyczne. Hałasują w locie.
- Gwizd działa psychologicznie. Potrafi sparaliżować ofiarę strachem.

Czas pogardy, str. 39

Codringher ujął stalową gwiazdę za jedno z ramion i wstał. - Ciekawość zawsze brała u mnie górę nad rozsądkiem, nie wspominając o bezzasadnym miłosierdziu. Odwróć się.
Wiedźmin odwrócił się. Spojrzał na gęsto podziurawione oblicze na portrecie i na utkwiony w nim orion. A potem zamknął oczy.
Gwiazda zawyła i huknęła w ścianę cztery cale od ramy portretu.

Czas pogardy, str. 40