Opozycja w Nilfgaardzie

Z Wiedźmińska Wiki
Opozycja w Nilfgaardzie
Tw3 book blue.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakupu
Cena bazowa
68 Novigradzkie korony
Kupno
147 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

Jakkolwiek Cesarz Nilfgaardu ma władzę absolutną i surowo rozprawia się z każdym nieposłuszeństwem, w Imperium istnieją siły opozycyjne wobec niego. Nie mam tu na myśli władców podbitych prowincji, ale wielmożów z Miasta Tysiąca Wież. Przed laty Cesarz wszedł w konflikt z arystokratycznymi rodami. Nilfgaardzcy książęta krwi i magnaci spodziewali się, że władca weźmie za żonę córkę jednej z wielkich rodzin i razem z nią spłodzi potomka. Tymczasem Cesarz zdecyodwał inaczej, co stanowiło wielką obrazę dla wielkich rodzin.

Nilfgaardzka opozycja czeka na jakieś potknięcie Cesarza, na wydarzenie, które osłabi jego autorytet, czy będzie to kryzys gospodarczy, czy przegrana wojna. Wówczas utajeni spiskowcy podburzą niezadowolonych, dokonają zabójstwa i zamachu stanu, a jeden z nich obejmie tron Nilfgaardu.

Z oczywistych powodów o spisku wiadomo niewiele, ale wszystko to da się antycypować, jeśli uważnie obserwuje się nilfgaardzką politykę. Jak świat, światem pewne mechanizmy nigdy nie zmieniają się i zawsze są jacyś niezadowoleni ze stanu rzeczy, zawsze są jakieś tajne stowarzyszenia i sekretne znaki, którymi się posługują.