Operator Artefaktu

Z Wiedźmińska Wiki

Operator Artefaktu to najsilniejszy boss w grze. Jest częścią tajnego zadania "Sprzed stuleci" rozpoczętego w drugim rozdziale, po odnalezieniu i zabraniu Notatek Malgeta z tajnej komnaty Domu na klifie.

Operator Artefaktu

Kontynuacja i finał zadania jest dostępny w Loc Muinne. Dajemy notatki Brasowi z Ban Ard do rozszyfrowania, a ten stwierdza: "czy wiemy co w ogóle trzymamy w rękach?". Po przekupieniu lub użyciu Znaku Axii, Bras opowiada, że przedmiot jest magicznym glejtem, na który zareaguje VraniVran Strażnik. Tłumaczy nam na Wspólny zdanie w języku Vranów i pokazuje jak go użyć w rozmowie ze strażnikiem. Strażnika imieniem Wisp spotykamy na początku kanałów. Musimy poprawnie złożyć hasło, bo w razie niepowodzenia zostaniemy podpaleni. Po podaniu hasła, Wisp teleportuje nas do skarbca bez wyjścia. Aby otworzyć jedyne drzwi musimy wygasić wszystkie paleniska. Każde palenisko "odpala" jedno inne, a gasi dwa. Po zgaszeniu wszystkich palenisk otworzą się drzwi. To czas na użycie Eliksirów. Najlepiej nadają się: Jaskółka, Gawron i ewentualnie Dekokt Raffarda Białego. Najlepszy srebrny miecz do "ewentualnej walki" to Deithwen. Po wejściu spotykamy Operatora. Mamy 3 możliwości:

  1. Powiedzieć, że chcemy tylko się wydostać, a Operator wyśle nas w pobliże miejsca w którym rozmawialiśmy z Wispem.
  2. Sprowokować go, twierdząc, że nie jesteśmy Wybrańcem lub próbując ukraść Artefakt.
    Walka jest niezwykle trudna. Vrana atakujemy mieczem stalowym aż nie zabezpieczy się barierą. Gdy to zrobi, przeteleportuje się i wezwie 2 Gargulce. Są ok. 10 razy silniejsze od zwykłych i zabijają 2-4 ciosami. Po eliminacji gargulców (najlepiej przy pomocy Znaku Heliotropu), znów możemy zaatakować Operatora. Powtórzy operację z barierą i "pupilkami" ok. 3 razy, zależnie od poziomu trudności. Po zabiciu znajdujemy przy nim Magiczną Osnowę, Vranie wzmocnienie pancerza, smocze łuski, "jakieś śmieci" i oczywiście potężny "Artefakt Operatora". Ostatecznie uciekamy przez portal.
  3. Prosimy o reset umiejętności i wychodzimy portalem.

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]