Obłąkaniec z Undvik

Z Wiedźmińska Wiki
Harald Psia Gęba
Tw3 journal harald.png
Harald Psia Gęba
Module
|- Informacje
Przydomek / pseudonim(y)
Ósmy
Obłąkaniec z Undvik
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Grey
Kolor oczu
Niebieski
Tytuł(y)
Jarl
Narodowość
Skellige
Przynależność
Klan Tordarroch
Rada Jarlów
Pochodzenie
Undvik

Harald Psia Gęba - jarl Undvik i wódz klanu Tordarroch. Przez wielu uznawany za zmarłego. Pojawia się w Wiedźminie 3. Żyje, ale jest obłąkany.

Mówi Geraltowi o porwaniu przez Lodowego Giganta oraz o budowie statku olbrzyma. Po śmierci giganta odmawia powrotu na Ard Skellig twierdząc, że okrył się hańbą. Kontynuuje budowę okrętu, który ma mu posłużyć za stos pogrzebowy. Po bitwie o Kaer Mohren nie ma go na statku, nie wiadomo, co z nim się stało.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Spotkanie obłąkańca budującego olbrzymi statek i rozmawiającego z uciętymi głowami swych towarzyszy było, łagodnie mówiąc, wydarzeniem dość niecodziennym, nawet jak na to, co Geralt spodziewał się zastać na spustoszonym przez giganta Undvik.
Choć ów niezwykły cieśla pracował pod przymusem, będąc zdanym na łaskę lodowego giganta i służących mu syren, wydawało się, że budowa statku stanowiła swego rodzaju ucieczkę dla jego umęczonego umysłu.

Zapewne dlatego nieszczęśnik poświęcał mu się z zaangażowaniem godnym daleko lepszej sprawy.
Wreszcie wiedźmin odkrył prawdziwą tożsamość obłąkańca z Undvik. Był to sam Harald Psia Gęba, który miał jakoby zginąć wraz z drużyną z rąk giganta.

Choć jak widać pogłoski o jego śmierci okazały się mocno przesadzone, trudno orzec, czy los, który mu przypadł, nie był od niej gorszy.
<not sure what triggers this entry>
Wieść o śmierci olbrzyma wyraźnie sprawiła radość pomyleńcowi – ale odrzucił ofertę wiedźmina, by wrócić z nim na Skellige. Z jakiegoś powodu uznał, że nie spocznie, nim nie dokończy budowy okrętu.
<not sure what triggers this entry>
Wieść o śmierci olbrzyma wyraźnie sprawiła radość Haraldowi – ale odrzucił ofertę wiedźmina, by wrócić z nim na Skellige. Świadomość, że zawiódł jako przywódca klanu, nakazywała mu dokończyć budowę okrętu, który miał posłużyć mu za stos pogrzebowy.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • If Geralt does not hear singing as he approaches the ship being built for the giant, then some crucial steps have been missed. The quest will not technically fail, but far fewer PD earned based on the Story and Swords! difficulty level will be earned and the fact that Octo is the missing jarl will never be revealed.

Wiedźmin 3 Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]