Niedźwiedź

Z Wiedźmińska Wiki

Niedźwiedź
Tw3 journal bear.png
Szczegóły
Rodzaj
Bestie
Odmiany
Człowiek-niedźwiedź
Występowanie
wilderness
Podatności
Olej przeciwko zwierzętom
Znak Quen
Składniki
Niedźwiedzia skóra / Skóra z białego niedźwiedzia
Niedźwiedzie sadło
Surowe mięso

Niedźwiedź can cross the path of Geralt in Wiedźmin 3: Dziki Gon as well as in Wiedźmin Gra Przygodowa.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

Znasz tę przyśpiewkę, „stary niedźwiedź mocno śpi?” W życiu większej bzdury nie słyszałem. Niedźwiedzia potrafi zbudzić byle szmer. I jest wtedy mocno wkurwiony.
– Jahne Oldak, łowczy królewski

Niedźwiedzie są wszystkożerne. To zaś oznacza, że poza jagódkami, korzonkami i łososiami jedzą też czasem i ludzi. Ofiarą niedźwiedzi padają zwykle podróżnicy, którzy nieświadomi zagrożenia zapuszczają się na ich terytorium, oraz myśliwi, dla których powalenie tego zwierzęcia stanowi często życiową ambicję.

Niedźwiedzie dzielą się na kilka podgatunków – czarne, polarne i jaskiniowe – które różnią się nie tylko umaszczeniem, ale też rozmiarem i siłą. Wszystkie jednak mają jedną cechę wspólną – są niezwykle groźne.
Niedźwiedzie można spotkać z dala od siedzib ludzkich, w wysokich partiach gór bądź głęboko w lasach. Są zwierzętami samotniczymi – i dobrze, bo pokonanie pojedynczego osobnika jest wyzwaniem nawet dla doświadczonego wiedźmina. Starcia z niedźwiedziem należy unikać, jeśli jednak do niego dojdzie, nie należy podejmować próby ucieczki – te pozornie niezgrabne zwierzęta potrafią biec z zaskakującą prędkością, zwłaszcza jeśli się zdenerwują.

W grze Wiedźmin Gra Przygodowa[edytuj | edytuj kod]

Niedźwiedź can occur while you're traveling the lands.

To defeat them you need:

  • Miecze: 3
  • Targy: 2

Successful Sword: Remove 1 Heart from your hero sheet.
Failed Shield: Suffer 1 Heart.