Nenneke

Z Wiedźmińska Wiki
Nenneke
G S Nenneke.jpg
Informacje podstawowe
Pochodzenie
Ellander
Tytuł(y)
Arcykapłanka
Profesja
Znachorka
Płeć
Kobieta
Rasa
Człowiek
Narodowość
Ellander
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Brązowy
Kolor oczu
Ciemny
Informacje rodzinne
Dzieci
Geralt (przybrany syn)
Wystąpienia

Nenneke - arcykapłanka świątyni Melitele , przyjaciółka Yennefer i Ioli pierwszej , przybrana matka Geralta.

Charakterystka[edytuj | edytuj kod]

Surowa, w podeszłym wieku, doświadczona, ale też troskliwa, opiekuńcza i kochająca. Była mistrzynią w dziedzinie zielarstwa i leczenia.

Często dawała do zrozumienia,że nie przepada za Jaskrem ,ale lubiała go i bała się o niego. Przez pewien czas opiekowała się Ciri.

Często roztaczała nad Geraltem matczyną opiekę, choć lubi temu notorycznie zaprzeczać. Opiekowała się Ciri w czasie polowań na dziewczynkę, następnie oddała ją w ręce Yennefer. Nenneke jest kobietą o złotym sercu, choć stanowczą w swoich racjach i postanowieniach. Przeżyła wszystkie wojny z Nilgaardem i nikt tak naprawdę nie wie, ile kapłanka ma lat, ponieważ pod świątynią skrywa niedostępne już na świecie rośliny.

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

Zaraz po przybyciu do Ellander Nenneke usunęła paskudne grube szwy z szewskiej dratwy, którą zszyto go w Wyzimie, otworzyła ranę i ponownie opatrzyła. Skutek był oczywisty - do świątyni przyjechał prawie zdrowy, no może trochę sztywny. Teraz zaś był znowu chory i obolały. Ale nie protestował. Znał kapłankę od lat, wiedział, jak ogromna jest jej wiedza o leczeniu i jak bogatą i wszechstronną apteką dysponuje. Kuracja w świątyni Melitele mogła mu wyjść wyłącznie na dobre.

Ostatnie życzenie, str. 38

Kapłanka wstała, wzięła z komody torbę z opatrunkami. Pomimo tuszy i niskiego wzrostu poruszała się zwinnie i z wdziękiem.

Ostatnie życzenie, str. 39

- Geralt, ty jesteś chory.
- Ranny, chciałaś powiedzieć.
- Wiem, co chciałam powiedzieć. Coś jest z tobą nie tak, wyczuwam to. Przecież znam cię od takiego, o, wyrostka, gdy cię poznałam, sięgałeś mi do paska spódnicy. A teraz czuję, że kręcisz się w jakimś cholernym wirze, zaplątany ze szczętem, zadzierzgnięty w pętli, która zaciska się powoli. Chcę wiedzieć, o co chodzi. Sama nie potrafię, muszę się zdać na zdolności Ioli.

Ostatnie życzenie, str. 42

Dawniej Ciri z trudem powstrzymywała opadanie powiek w szkółce świątynnej, a zdarzało się jej z zadrzemać podczas lekcji, uśpionej monotonnym, łagodnym głosem Nenneke, Ioli Pierwszej, Zarzyczyki lub innych kapłanek-nauczycielek.

Krew elfów, str. 276

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

W filmie i w serialu w rolę Nenneke wcieliła się Anna Dymna.

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

Serial[edytuj | edytuj kod]