Nazair

Z Wiedźmińska Wiki
Propozycja herbu Nazairu
herb nieoficjalny

Nieoficjalny herb prowincji Nazair

Nazairnilfgaardzka prowincja[1][2] leżąca na południe od Gór Amell[2].

Od północy Nazair graniczył z Królestwem Cintry, granicę wyznaczała Dolina Marnadal[3]. Państwo graniczyło również z Mil Trachta - pojezierzem w Metinnie oraz prawdopodobnie z Mag Turga[3].

Historia[edytuj | edytuj kod]

Z niepodległego Nazairu pochodziła królowa Cintry Becca, która związała się z Cerbinem - założycielem cintryjskiej dynastii. Mieli wiele dzieci, tron odziedziczył pierworodny syn Correl[1].

W latach 1197-1209 Cintra rządzona przez króla Corbetta popsuła sobie stosunki z Nazairem[1].

Około 1232 roku Nazair siał spustoszenie na południu Cintry paląc wsie. Królowa Calanthe, rządząca wówczas rok, wystąpiła Nazairczykom naprzeciw. Doszło do bitwy pod Chociebużem, w której zginęło 3 tys. ludzi. Calanthe zyskała po bitwie przydomek Lwicy z Cintry[1][4].

Później rozpoczęła się ekspansja cesarstwa Nilfgaardu na północ. W 1239 roku cesarstwo zajęło Ebbing, później Metinnę i Nazair. Państwa utraciły niepodległość[5].

Po 1263 roku i bitwie o Wzgórze Sodden Nazairczycy zorganizowali powstanie, lecz zostało ono zdławione przez młodych nilfgaardzkich oficerów[2].

Geografia[edytuj | edytuj kod]

Znane miasta[edytuj | edytuj kod]

Osoby związane z państwem[edytuj | edytuj kod]

- (...) Jakiś grubas ścina róże z krzewu ciotuni. A trzeba ci wiedzieć, że to nie byle co, ale niebieskie róże z Nazairu, sadzonki przywiózł jeszcze dziadunio.

Ostatnie życzenie, str. 57-58

- Tak, to prawda. Podbili Metinnę, Maecht, Nazair, Ebbing, wszystkie królestwa na południe od Gór Amell.

Krew elfów, str. 251

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Z Nazairu pochodziły sadzonki niebieskich róż, rosnących na dziedzińcu posiadłości Nivellena.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]