Nauka

Z Wiedźmińska Wiki

Poprzedni odcinek Poprzedni odcinekNastępny odcinek Następny odcinek

Nauka - Drugi odcinek serialu Wiedźmin. Odcinek opowiada o nauce Geralta w fortecy Kaer Morhen na wiedźmina i nie jest oparty na żadnym z opowiadań Andrzeja Sapkowskiego.

Geralt ma około dwudziestu lat, wraz z innymi kandydatami na wiedźminów szkoli się w Kaer Morhen. Nauczyciele go nie lubią i szykanują, gdyż Geralt stosuje podstępne ich zdaniem metody walki. Wystawiają na cięższe i trudniejsze próby niż innych. Geralt inteligentnie omija zastawiane nań pułapki, co jeszcze bardziej rozsierdza wiedźmińskich mistrzów. Wobec pogarszającego się stanu zdrowia kapłana Vesemira coraz silniejszą pozycję w Kaer Morhen zdobywa wiedźmin Sorel. Kiedy stosowane wobec Geralta kary i prześladowania nie pomagają, zaczyna knuć spisek na jego życie. Nieświadomy niczego Geralt zakochuje się w wiedźmince Adeli, tej samej, której uratował życie jako dziecko. Krótki, gorący romans szybko się jednak kończy. Adela, wiedząc, że wiedźminka nie może ulegać porywom uczuć, odjeżdża. Nadchodzi czas egzaminu, kończącego naukę w Kaer Morhen. W wyniku intrygi Sorela Geralt musi stanąć do nierównej walki ze sławnym mistrzem miecza Thornwaldem.

(opis na podstawie analogicznego hasła na stronie filmpolski.pl)

Obsada[edytuj | edytuj kod]

Niezgodności z książkami Sapkowskiego[edytuj | edytuj kod]

  • Vesemir w serialu umiera, zaś w sadze żyje i przebywa w Kaer Morhen.
  • W książkach nie ma żadnych informacji na temat kobiet - wiedźminek. Jedyną opisaną (i prawdopodobnie występującą) była Ciri, która nawet nie przeszła próby traw.

Odcinek na Youtube[edytuj | edytuj kod]