Myszowór

Z Wiedźmińska Wiki
Myszowór
Tw3 journal mousesack.png
Informacje podstawowe
Pochodzenie
Mayena
Profesja
druid , doradca króla Brana
Płeć
Mężczyzna
Rasa
Człowiek
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Siwy
Wystąpienia

Myszowór - Druid . Krzepki, krępy, potężny, o czarnych oczach i płowej, miotłowatej brodzie. Zwykle ubrany w kubrak z foczej skóry, przepasany szarfą z kraciastej wełny. Znajomość wiedzy magicznej na wysokim poziomie, jako jedna z dwóch przedstawionych w siedmioksięgu postaci posługuje się różdżką. Bliski przyjaciel znanego ze swej odwagi i honoru wojownika Eista Tuirseacha, odegrał dość znaczącą rolę w wydarzeniach na dworze cintryjskim, w wyniku których wyspy Skellige i Cintra związane zostały małżeństwem pomiędzy królową Calanthe, a Eistem Tuirseachem.

Jego pomoc okazała się niezwykle przydatna podczas tłumienia mocy wywołanych przez zrozpaczoną królewnę, Pavettę, która w wyniku nieszczęśliwego splotu wydarzeń straciła cnotę, a w dłuższej perspektywie, podczas uczty mogła również utracić ukochanego. Wściekłość i rozpacz tej cichej zazwyczaj dziewczyny spowodowały ujawnienie się zdolności magicznych o dużej mocy, ale bez możliwości ich przetwarzania i ukierunkowania. Druid stłumił, przy pomocy Geralta "bijące źródło" magicznej energii. Pomógł także w zdjęciu klątwy z Emhyra var Emreisa skrywającego się pod imieniem Jeża z Erenwaldu, znanego także jako Duny. Myszowór jako człowiek jest mistykiem wierzącym w siły przeznaczenia, ale także zręcznym dyplomatą i politycznym graczem, wysoce możliwe, że znany był mu znacznie szerszy obraz intrygi rozgrywającej się na jego oczach. Po wydarzeniach opisanych w opowiadaniu "Kwestia ceny" przebywał przy cintryjskim dworze jako nadworny mag i nauczyciel Pavetty, człowiek od specjalnych poruczeń królowej Calanthe.

Znajomy Geralta z Rivii .  

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Pojawia się w pożegnaniu białego wilka na ślubie Geralta i Yennefer .

- Kogóż jeszcze przywiodłeś, Eist? Krępy, krzepki mężczyzna z miotłowatą brodą i dryblas z kobzą na plecach przyklękli obok Cracha an Craite.
- Oto waleczny druid Myszowór, który, jak ja, jest przyjacielem i doradcą króla Brana. A to Draig Bon-Dhu, nasz sławny skald. Trzydziestu żeglarzy ze Skellige czeka zaś na podwórcu, płonąc nadzieją, że piękna Calanthe z Cintry ukaże się im choć w oknie.

Ostatnie życzenie, str.

Dane z innych źródeł[edytuj | edytuj kod]

Komiks[edytuj | edytuj kod]

Myszowór jako chłopiec

Według komiksu Wiedźmin, Myszowór był synem wiedźmy Manissy, służącej Fregenalowi i zabitej w samoobronie przez Korina. Jego ojciec odszedł od Manissy gdy chłopiec był mały. Nie wiedząc o tym, że Korin zabił w samoobronie jego matkę, Myszowór (jako młody chłopiec) zaprzyjaźnił się z wojownikiem oraz z druidką Visenną, przez którą został przygarnięty i zabrany do druidzkiego kręgu w Mayenie (Droga bez powrotu).

Myszowór jako młody druid

Choć przez spiski czarodziejów i króla mayeński krąg został zniszczony, wraz z dwoma starszymi druidami Myszowór zaproszony został przez króla na turniej wiedźminów na specjalnie przygotowanej do tego celu arenie. Gdy turniej przerodził się jednak w masakrę wiedźminów ze szkoły Wilka, Myszowór pomógł w ucieczce Geraltowi, swojemu druhowi z dzieciństwa (Zdrada).

Myszowór, mimo argumentacji Eltibalda i Stregobora sprzeciwiał się uznaniu dzieci urodzonych w "roku Czarnego Słońca" za potwory podczas wspólnej narady druida z grupą czarodziejów (Mniejsze zło).

Choć Myszowór pojawia się w trzech z sześciu komiksów Macieja Parowskiego i Bogusława Polcha, żaden z nich nie jest oparty na żadnym z opowiadań Sapkowskiego, w których druid rzeczywiście się pojawia.

Film i serial[edytuj | edytuj kod]

W filmie i serialu w rolę Myszowora wcielił się Aleksander Bednarz. Wystąpił w odcinku zatytułowanym Calanthe.

Gra[edytuj | edytuj kod]

W grze zostaje jedynie wspomniany przez Hierfofanta , który mówi że Geralt znał się z Myszoworem przed swoją amnezją.

Wiedźmin 3: Dziki Gon [edytuj | edytuj kod]

W Wiedźmin 3 Myszowora Geralt spotyka na Ard Skellig, gdzie jest on hierofantem lokalnego kręgu druidów. Okazuje się, że nie chce dopuścić Yennefer do zniszczonej części puszczy, którą ta chciała zbadać. Przyzwala na to dopiero po zgodzie ze strony Cracha an Craite, nawet mimo tego, że czarodziejka wraz z wiedźminem ukradli z jego pracowni Maskę Uroborosa, choć jest tym faktem mocno poirytowany. Jego złość sięga zenitu, gdy Yen używa Maski, w wyniku czego artefakt traci swą moc, a nad wyspą rozpętuje się burza. Uspokaja się trochę, kiedy dowiaduje się, że było to niezbędne, by znaleźć Ciri, jednak nadal jest zagniewany, zarzuca czarodziejce dążenie do celu po trupach. Geralt może z nim zagrać w gwinta o unikatową kartę, a w późniejszym etapie gry – zwerbować go do obrony Kaer Morhen.