Morteisen

Z Wiedźmińska Wiki

Morteisen - oficer nilfgarrdzki, dowodzący Grupą bojową Morteisen wchodząca w skład VII brygady Daerlańskiej. Znał Cahira aep Ceallach. Zginął podczas Bitwy o most na Jarudze z ręki krasnoludzkego najemnika.

Do operacji "Centaur" brygada przystąpiła jako oddział wydzielony IV Armii Konnej. Otrzymaliśmy wsparcie w postaci trzech rot lekkiej jazdy verdeńskiej, które przydzieliłem, do Grupy Bojowej "Vreemde". Z reszty brygady, wzorem kampanii w Aedirn, wydzieliłem Grupy Bojowe "Sievers" i "Morteisen", każdą w składzie czterech szwadronów.

Chrzest ognia, str. 177
Nilfgaardczyk schylił się, by przygwoździć go do ziemi. Lecz nie zrobił tego, wstrzymał cios. Na jego naramienniku błyszczał srebrny skorpion.

- Cahir! - krzyknął zdumiony. - Cahir aep Ceallach!

- Morteisen... - w głosie rozciągniętego na ziemi Cahira było nie mniej zdumienia.

Biegnący obok Geralta krasnoludzki najemnik w osmalonej i nadpalonej jace z czerwonym rautem nie tracił czasu na dziwienie się czemukolwiek. Z rozmachem wbił rohatynę w brzuch Nilfgaardczyka, pchając drzewce zwalił go z kulbaki. Drugi doskoczył, przydeptał czarny napierśnik obalonego ciężkim butem, wraził grot oszczepu prosto w gardło. Nilfgaardczyk zacharczał, rzygnął krwią i zaorał piasek ostrogami.
Chrzest ognia, str. 330