Milo Vanderbeck

Z Wiedźmińska Wiki
F Milo Vanderbeck.jpg

Milo Vanderbeck zw. Rusty - rudowłosy niziołek, chirurg polowy w armii Nordlingów. W bitwie pod Brenną szef jednego z trzech szpitali polowych, w którego skład personelu wchodziły Marti Sodergren, Shani i Iola Druga. Umiera w Mariborze w trakcie epidemii Catriony. Krewny Impi Vanderbeck .

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Elf spojrzał w dół. Na trzęsącego się ze strachu pękatego niziołka, czubkiem kędzierzawej głowy sięgającego mu trochę tylko powyżej pasa.

Pani Jeziora, str. 312

Rusty i Iola umarli rok po bitwie, w Mariborze, podczas największej eksplozji epidemii gorączki krwotocznej, zarazy zwanej też Czerwoną Śmiercią albo - od nazwy statku, na którym została przywieziona - Plagą Catriony. Uciekli wówczas z Mariboru wszyscy medycy i większość kapłanów. Rusty i Iola zostali, ma się rozumieć. Leczyli, bo byli lekarzami. To, że na Czerwoną Śmierć nie było lekarstwa, nie miało dla nich znaczenia. Zarazili się obydwoje. On umarł na jej rękach, w mocnym, budzącym ufność uścisku jej dużych, brzydkich, wieśniaczych dłoni. Ona umarła cztery dni później. Samotna.

Pani Jeziora, str. 330