Mikula

Z Wiedźmińska Wiki

Mikula - kowal z osady Klucz. W przeszłości zasmakował wojennego życia (razem z wojewodą Grozimem walczył z vranami). Posłał po pomoc do druidów z kręgu mayeńskiego. Stanął na czele oddziału chłopów z Klucza, Porogu i Kaczana przeciwko kościejowym. W ostatecznej walce zabił Fregenala ucinając mu toporem głowę.

Mikula w komiksie

Dobrze wam gadać, Mikula - powiedział. - Wam bijatyka nie nowina. Każdy wie, żeście nie całe życie w kuźni kuli. Ponoć dawniej łby tłukliście, nie żelazo.

Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna, str.

A i mnie, jako wiecie, wojaczka nie pierwszyzna. Z wojewodą Grozimem na Vranów chadzałem czasu wojny, zanim w Kluczu osiadłem.

Fregenal wybuchnął obłąkańczym rechotem, dudniącym echem o ściany wąwozu. Śmiech zagłuszył kroki Mikuli, nadbiegającego chyłkiem, z toporem w garści. Fregenal spostrzegł się, gdy było już za późno. Topór ugodził go w krzyż, nieco powyżej bioder i wbił się aż po obuch. Czarownik z rykiem bólu runął na ziemię, wyrywając stylisko z rąk kowala. Mikula przydepnął go, wyrwał berdysz, zamachnął się powtórnie. Głowa Fregenala stoczyła się po pochyłości i znieruchomiała, oparta czołem o jedną z czaszek, leżących pod kołami rozbitego wozu.

Dane z komiksów[edytuj | edytuj kod]

- Powiadam wam Radim, że nie będę się Kościejowym kłaniał, ani na nich robił. Pójdę do lasu i będę ich pojedynczo prał z takimi, co mają krew w żyłach, a nie podpiwek!

— [[Komiks "Droga bez powrotu" ]], str. 12